Prisijunkite prie piltuvėlių revoliucijos

Kalbėti apie marketingo piltuvėlius, kai nuo AIDA modelio sugalvojimo praėjo daugiau nei šimtmetis, atrodytų keista, tačiau skaitmeninių kanalų gausa ir įrankių arsenalas kuria tikrą piltuvėlių renesansą.

Modernios skaitmeninės komunikacijos sistemos padeda pasiekti įspūdingų rezultatų didžiausiems e-komercijos žaidėjams, galingiausiems pasaulio politikams ir nišiniams ekspertams, kurie išmoksta susidėlioti savo kliento kelionę taip, kad galėtų ją analizuoti, segmentuoti ir suteikti personalizuotą informaciją kiekviename kliento kelionės etape.

Pasitelkus išmonę, teisingus kanalus, specializuotą turinį ir aiškią sistemą, modernūs marketingo piltuvėliai gali tapti verslui pridėtinę vertę kurianti priemonė.

Pasitelkite darbuotojus

Darbdavio komunikaciją pelnytai galėtume rinkti pastarųjų metų komunikacijos fraze. Tačiau ji nepelnytai nustelbia kitą vidinės komunikacijos kėlimosi į išorę procesą – darbuotojų komunikaciją potencialiems klientams. Turime sudaryti sąlygas komunikuoti ne tik CEO, bet ir kitų grandžių darbuotojams, kurie tarp savo kontaktų skirtinguose kanaluose turi esamų bei potencialių klientų, kiekvieną dieną reprezentuojančių jūsų įmonę.

Išnaudokime juos parodydami skirtingas įmonės stiprybes bei nenaudokime tokios komunikacijos tik darbdavio įvaizdžiui kurti. Darbuotojų asmeninių prekės ženklų kūrimas ir stiprinimas gali būti neatrastas grynuolis auginant verslą. Neišnaudoti tokios galimybės yra daug rizikingiau nei bijoti, kad užaugintas stiprus kolega išeis į kitą įmonę.

Susidraugaukite su personalo skyriumi

Darbdavio įvaizdžiui išliekant komunikacijos tikslų viršuje, negalime nematyti personalo specialistų vaidmens dabartinėje komunikacijoje. Bendros kalbos su kolegomis iš žmogiškųjų išteklių radimas tampa tikru iššūkiu komunikacijos specialistams. Mes ateiname iš skirtingų pasaulių, su skirtingomis žiniomis ir patirtimis, bet tiek didėjant kovai dėl talentų, tiek augant darbuotojų komunikacijos įtakai pardavimams, komunikacijos ir personalo profesionalai turi išmokti dirbti išvien ir, svarbiausia, susikalbėti.

Šiemet turime pradėti edukuoti personalo specialistus apie komunikaciją, apie šiuolaikinio marketingo principus ir mokytis kalbėti viena kalba.

Išryškinkite kontekstą duomenų analizėje

„Pavydžiu jums, kad galite viską pamatuoti“, - kartais guodžiasi kolegos iš kitų sričių. Ir tai yra tiesa – skaitmeninėje komunikacijoje galime pamatuoti praktiškai viską, rasti tiesiogines koreliacijas tarp mūsų veiksmų ir pardavimų. Bet priėjimas prie neriboto duomenų kiekio gali tapti ir prakeiksmu, jei nekreipsime dėmesio į kontekstą.

Statistika gali sakyti, kad geriausia laišką siųsti antradienį, 6.30 val., bet ar ta pačia statistika nesivadovauja ir konkurentai? „Facebook“ reklamai kuriame taisykles, kurios nerodo reklamos naktį, tačiau jei mūsų produktas skirtas kūdikius auginantiems tėvams, gal vertėtų į tai nekreipti dėmesio? Neseniai analizavome vieno kliento kampaniją, kurioje buvo panaudoti nuolaidos kodai. Iš pirmo žvilgsnio atrodė, kad vienas kanalas sugeneruoja labai daug kodo panaudojimų. Tačiau pažvelgus giliau, pamatėme, kad kodą vienas vartotojas naudoja daug kartų, o tai nebuvo kampanijos tikslas.

Nepameskime konteksto ir kūrybingumo analizuodami duomenis bei nebijokime kartais išeiti į paraštes.

Mažiau biurokratijos

Kodėl tiek daug naujųjų technologijų įmonių iš turtingiausių įmonių sąrašo išstūmė ir toliau stumia senąsias korporacijas? Naujos kartos įmonės yra lankstesnės, greitesnės ir vadovaujasi sprinto taisyklėmis – greitai kuria, testuoja, adaptuoja.

To turėtume pasimokyti ir komunikacijoje – ar tikrai centimetras į kairę ar penkto sinonimo ieškojimas turės įtakos žinutės rezultatams? Ar tikrai verta nepasitikėti komunikacijos vadovu ir derinti „Youtube“ video su dar 4 skyriais bei CEO?

Turime išmokti būti lankstūs, planuoti trumpesniais periodais. Paleiskime pirmą variantą ir žiūrėkime, kaip jam sekasi, kol sukursime kitą. Planuokime ne metų, o ketvirčio biudžetus ir rezultatus, efektyviau keiskime strategines kryptis ir reaguokime į realius rezultatus, taip įgydami konkurencinį pranašumą.

Auginkime nuosavas auditorijas

Atrodo, kad GDPR taip visus išgąsdino, kad potencialių klientų kontaktų rinkimas ir darbas su jais beveik išnyko. Tačiau pasikeitė tik teisinis reglamentavimas ir būdas, kaip turime rinkti duomenis. Nuosavos auditorijos reikšmė niekur nedingo. Kaip ir efektyvus jos šildymas naujienlaiškiais.

Tai ypatingai svarbu B2B bei B2C paslaugų segmentui – kuo didesnę bendruomenę turėsime, kuo daugiau surinksime tikslinių klientų kontaktų, tuo lengviau tobulinsime savo paslaugas bei komunikacijos procesą, tuo greičiau užsiauginsime ambasadorius ir mūsų žinutės skleidėjus.

Naują dešimtmetį pradėkime ne tik naujais planais ir strategijomis, bet ir kintančiu požiūriu į komunikaciją.