2022 m. liepos 24 d. 19:38

5 įpročiai, kurie padės išlaikyti sveikas smegenis

Asociatyvioji nuotr.
Asociatyvioji nuotr.

Kūno ir smegenų pokyčiai senstant yra natūralus reiškinys. Tačiau yra dalykų, kuriuos galite padaryti, kad sulėtintumėte atminties silpnėjimą ir sumažintumėte Alzheimerio ligos ar kitų demencijos atvejų riziką, rašo mayoclinichealthsystem.org.

Štai penki dalykai, kuriuos gydytojas neurologas Donas Deksteris rekomenduoja savo pacientams:

1. Reguliariai mankštinkitės

Mankšta turi daug privalumų, o vienas jų – nauda smegenims. Daugybė mokslinių tyrimų rodo, kad fiziškai aktyvūs žmonės turi mažesnę riziką susirgti Alzheimerio liga.

Manoma, kad tokią naudą lemia fizinio aktyvumo metu padidėjęs kraujo pritekėjimas į smegenis. Be to, tai padeda neutralizuoti natūralų smegenų jungčių retėjimą, kuris atsiranda senstant.

Mankštinkitės kelis kartus per savaitę po 30–60 minučių. Galite vaikščioti, plaukioti, žaisti tenisą ar užsiimti bet kokia kita vidutinio sunkumo fizine veikla, kuri padidina širdies susitraukimų dažnį.

2. Daug miegokite

Miegas atlieka svarbų vaidmenį jūsų smegenų sveikatai. Yra teorijų, kad miegas padeda išvalyti smegenyse esančius prionus ir įtvirtina prisiminimus, o tai gerina bendrą atmintį ir smegenų sveikatą.

Svarbu, kad išmiegotumėte mažiausiai septynias valandas neprabudę. Nuoseklus miegas suteikia smegenims laiko veiksmingai sujungti ir išsaugoti prisiminimus.

3. Laikykitės Viduržemio jūros regiono dietos

Mityba yra labai svarbi smegenų sveikatai. Rekomenduojama laikytis Viduržemio jūros regiono dietos, kurioje daugiausia vartojamas augalinis maistas, neskaldyti grūdai, žuvis ir sveiki riebalai, pavyzdžiui, alyvuogių aliejus. Taip pat vartojama žymiai mažiau raudonos mėsos ir druskos.

Asociatyvioji nuotr.
Asociatyvioji nuotr.

Tyrimai rodo, kad žmonės, kurie griežtai laikosi Viduržemio jūros regiono dietos, rečiau serga Alzheimerio liga. Taip yra todėl, kad omega riebalų rūgštys, esančios ypač tyrame alyvuogių aliejuje ir kituose sveikuosiuose riebaluose, yra gyvybiškai svarbios smegenų ląstelėms tinkamai funkcionuoti, didina protinį susikaupimą ir lėtina vyresnio amžiaus žmonių pažinimo funkcijų silpnėjimą.

4. Treniruokite smegenis

Smegenys panašios į kitus kūno raumenis – jas taip pat reikia treniruoti. Yra daugybė dalykų, kuriuos galite daryti, kad palaikytumėte smegenų formą, pavyzdžiui, spręsti kryžiažodžius ar sudoku, skaityti, žaisti kortomis ar dėlioti dėliones. Svarbiausia nežiūrėkite per daug televizoriaus, nes tai yra pasyvi veikla, mažai stimuliuojanti smegenis.

5. Socializuokitės

Socialinis bendravimas padeda išvengti depresijos ir streso, kurie gali prisidėti prie atminties praradimo. Dažniau bendraukite su artimaisiais, draugais ir bendradarbiais. Yra tyrimų, kuriuose vienatvė siejama su smegenų nykimu, todėl socialiai aktyvus gyvenimas gali turėti priešingą poveikį ir sustiprinti jūsų smegenų sveikatą.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(65 žmonės įvertino)
4.5692

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!