Populiariausias Lietuvoje tinklalaidžių klausymo kanalas – „Youtube“, kurį renkasi net 96 proc. tinklalaidžių klausytojų. „Spotify“ tinklalaides renkasi 14 proc. jų naudotojų, po 6 proc. teigė taip pat naudojantys „Soundcloud“ ir „iTunes“, 3 proc. – kitus tinklalaidžių klausymo kanalus.

Tinklalaidžių klausytojai dažniausiai renkasi lietuvių kalba įgarsintas tinklalaides (91 proc.), angliškai jų klausosi 60 proc., rusiškai – 36 proc.

Tinklalaides klausosi panašus procentas tiek vyrų, tiek moterų. Jas labiausiai mėgsta trijų didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – gyventojai. Kalbant apie pajamas, tinklalaidžių beveik nesiklauso gaunantys žemas pajamas, o tarp gaunančių vidutines ir aukštas pajamas klausymosi procentas yra labai panašus.

Tinklalaidės labiausiai mėgstamos 18-24 metų amžiaus grupėje (joje klausosi 60 proc. interneto vartotojų), tarp 25-34 metų amžiaus interneto vartotojų tinklalaidžių klausosi kiek daugiau nei 50 proc. interneto vartotojų. Kitose amžiaus grupėse tinklalaidžių populiarumas mažesnis.

„Inspired UM“ skaitmeninės komunikacijos skyriaus vadovė Jurgita Videikaitė pasakojo, kad mintis atlikti tokį tyrimą kilo pastebint, kad aplinkoje daugėja tiek tinklalaidžių pasirinkimo, tiek jas klausančių žmonių, tad tinklalaidžių galimybėmis pradėjo domėtis ir klientai.

„Visi kalbame, kad žmonės dabar klausosi tinklalaidžių, bet norėjome pažiūrėti, kiek iš tiesų tokių žmonių yra“, – sakė ji. Ateityje planuojama tyrimą išplėsti, aiškinantis ir daugiau klausimų: kokių temų tinklalaidžių klausomasi, kur, kokiu metu ir t.t.

„Mes jau įpratome prie prekės ženklų pristatomo turinio, prie pažymėtų (branded) video, tad natūralu, jog prekės ženklų komunikacijoje atsirado garsas. Ir integracijos galimybių čia ne ką mažiau negu kitose turinio platformose. Žinoma, aš netikiu, jog kas nors klausysis dešimt istorijų apie tai, kaip prekės ženklas X ieško darbuotojų ir kokios pas jį geros darbo sąlygos, bet čia ir kalbame apie turinio pateikimą. Tarkime, tas prekės ženklas X kurs pokalbius su charizmatiškomis asmenybėmis apie tai, kaip jie nusibrėžia tikslus, valdo savo darbotvarkes – taip jis kreipsis į žmones, potencialius darbuotojus, kuriuos X ir norėtų pasiekti. Puikiausias ir visiems, manau, gerai žinomas pavyzdys dar 2016 m. vasarą startavusi „eBay“ tinklalaidė „Open for Business“ – mokomojo žanro laida, ketinantiems pradėti savo verslą. „eBay“ viešai nekomunikavo, kiek kartų atsisiunčiama viena serija, bet teigė, kad tikslas viršytas 200 proc., o 2017 m. sekė antrasis laidos sezonas“, – pasakojo J. Videikaitė.

Jurga Videikaitė

Pasak jos, į klausytojų favoritų lenteles JAV 2018 m. pateko ir „McDonald’s“ „The Sauce“, ir „Sephora“ #Lipstories, tad turinio rinkodaros specialistams tai yra puiki erdvė komunikacijos ir kūrybiškumo mankštai.

„Amerikoje šis formatas išpopuliarėjo labiausiai dėl ilgų atstumų, nes tinklalaidžių žmonės klausosi automobiliuose. Dabar buvo mūsų pirmas tyrimas, o kai padarysime kitą, matysime, ar jų populiarumas auga ir Lietuvoje“, – sakė J. Videikaitė.