Planas – sukurti turinio kūrėjų bendruomenę

„AltSpace“ turės kelias funkcijas: ši erdvė veiks kaip vadinamas hubas (bendradarbystės erdvė), talpinantis 120 darbuotojų, čia bus salė, skirta įvairiems renginiams, galinti transformuotis į multifunkcinę TV studiją, pritaikytą „youtuberių“ reikmėms ir su visiškai sukomplektuotomis 4K kameromis.

Kaip savo feisbuko paskyroje rašo žurnalistas Andrius Tapinas, „Laisvės TV“ projektą „AltSpace“ kuria kartu su „Ogmios centru“, kuris į jį investuota 600 tūkstančių eurų. Kaip strateginis partneris taip pat prisijungė „Tele2“.

„Laisvės TV“ direktorius Mykolas Markauskas sako, kad jau pats hubas bus kitoks, nei šiuo metu veikiantys Lietuvoje. „Pas mus bus išskirtinai tik kūrybinių industrijų atstovai, tai yra, žmonės, kuriantys turinį ir jiems padedantys: tai gali būti iliustratoriai, animatoriai, režisieriai, prodiuseriai, renginių organizatoriai ir juos aptarnaujantys žmonės. Daugelis hubų Vilniuje ir Lietuvoje yra pametę hubo dvasią: kadangi bendruomenę kurti yra sunku, daugelis yra nuėję lengvesniu keliu, ir pasirinkę būti tiesiog, pavadinkime, ofisiniais, kur kartu sėdi, pavyzdžiui, maža logistikos kompanija, buhalteriai ar statybininkai. Mes nenorime turėti kitų nei kūrybinių industrijų atstovų ir to net negalime pagal mūsų susitarimą su „Ogmios centru“, kurie yra mūsų investuotojai. Mūsų pagrindinis tikslas ir išskirtinumas tarp kitų hubų yra bendruomenė“, – teigia jis.

Tačiau apie bendruomeniškumo svarbą kalba visi hubų įkūrėjai. Ar „AltSpace“ įkūrėjai jau žino, kaip tai padaryti? „Skatinsime bendradarbiavimą, siūlydami, kad visi hubo nariai rezidavimo metu bent vieną projektą padarytų kartu. Tai reiškia, kol esu čia, jei man reikia dizainerio, aš jį mieliau samdysiu kažkur pas save. Kitas momentas, pavyzdžiui, mūsų inovacijų partneriai „Tele2“, kurie dirba su daug laisvai samdomų specialistų, sako, kad jiems bus labai patogu, kad galės ateiti čia ir samdyti specialistus vienoje vietoje. Taip pat bus renginiai, skirti bendruomenei tobulėti: pusryčių klubai, mokymai, ne tik vietinių profesionalų, bet ir atsivežti iš užsienio. Taip pat narystės paketai, su įvairiomis privilegijomis: maži dalykai, kurie sukuria bendruomeniškumą“, – pasakoja M. Markauskas.

Tikisi tapti „Youtube“ partneriais

„Laisvės TV“ įkūrėjai neslepia ambicijų ateityje tapti ir oficialiais „Youtube“ ir „Google“ partneriais. „Kalbant apie ilgalaikį bendradarbiavimą, turime ambiciją tapti „Youtube“ studijos padaliniu, pavyzdžiui, per franšizę. Kol kas tai yra kalbų lygmenyje, bet jų požiūris pozityvus. Mes su jais nuolat bendraujame, nes esame didžiausias „Youtube“ kanalas Lietuvoje. Kol kas iš paties „Youtube“ pusės ne visai sulaukiame tiek dėmesio, kiek norėtume, bet dialogas vyksta“, – sako M. Markauskas.

Pasak M. Markausko, šie pokyčiai nereiškia, kad „Laisvės TV“ nebekeliaus po Lietuvą: „Laikykitės ten“ filmavimams Vilniuje, kur susirenka apie 300-400 žmonių, jų naujoji studija vis tiek būtų per maža, o ir kelionių į kitus miestus jie nesiruošia atsisakyti.

„Šis projektas „Laisvės TV“ gyvenimą keičia tuo, kad pirmiausia mes patys būsime tos bendruomenės dalimi, ten atsiras „Laisvės TV“ biuras. Vėlgi, labai didelį vaidmenį vaidina mūsų multifunkcinė salė, kurioje mes turėsime pirmą Baltijos šalyse ultra HD, tai yra, 4K rezoliucijos TV studiją. Kol kai kurie komerciniai TV kanalai dar tik pereina į HD, mes jau žengiame žingsnį į ultra HD: turime ambiciją, kad visas „Laisvės TV“ turinys būtų šiuo formatu“, – sako M. Markauskas.

Žiūrovų auditorija nusistovėjo

O kaip sekasi pačiai „Laisvės TV“? M. Markauskas džiaugiasi, kad prenumeratorių skaičių jiems pavyksta išlaikyti pakankamai stabilų: „Matome, kad priklausomai nuo mėnesio prenumeratorių skaičius svyruoja vos kelis procentus: jis laikosi apie 4500 remiančių žmonių, tai yra, surenkame apie 14-15 tūkstančių dolerių kiekvieną mėnesį. Nejaučiame nei ženklaus kilimo, nei smukimo. Tam yra įvairių priežasčių: jaučiamės, kad esame atsirėmę į tam tikras lubas žmonių, kurie nori mokėti pinigus už nemokamą turinį, kurį gali ir taip žiūrėti nemokėdami. Kita vertus, džiugu, kad nematome didelio kritimo: tai reiškia, kad turime stabilią ir ištikimą žiūrovų bazę“.

Pasak jo, didėja ir iš rėmėjų gaunamos pajamos, kurias padeda auginti kuriamos pramoginės laidos. „Ten turime daugiau laisvės integruoti prekinius ženklus, tokių laidų daugėja, ir jos mums leidžia išlaikyti, pavadinkime, socialines laidas, kaip „Laikykitės ten“, „R.I.T.A“, ar „Mažos mūsų pergalės“, – pasakoja M. Markauskas.

Pasak jo, „Laisvės TV“ starto metu, kuris sutapo su rinkimų laikotarpiu, „Laikykitės ten“ laidų žiūrimumas buvo pasiekęs piką. „Laidos rinkdavo 150-200 tūkstančių peržiūrų ir mums tai atrodė absoliučiai normalu. Dabar mes matome, kad vidutinė „Laikykitės ten“ laida surenka 70-80 tūkstančių peržiūrų ir tai yra absoliučiai normalus „Youtube“ vartojimas, lyginant su kitomis šalimis pagal gyventojų skaičių. Apskritai Lietuva yra viena tarp geriausiai „Youtube“ vartojančių šalių“, – sakydamas, kad atsiradus daugiau turinio, atskirų laidų žiūrimumas nekrito, nes žiūrovai pasiskirstė pagal skirtingus interesus.

Ateityje, pasak M. Markausko, „Laisvės TV“ planuoja veikti abiem kryptimis: tiek populiarinti turimą turinį savireklamos kampanijomis, tiek pasiūlyti naujų laidų, kurios aprėptų didesnes auditorijų grupes.