„Day-After Recall“ (DAR) radijo auditorijos tyrimas nuo šiol Lietuvoje bus naudojamas vietoje vadinamojo dienoraščio tipo tyrimo ir leis apklausti daugiau respondentų ir išsamiau analizuoti radijo klausytojų auditorijas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Esminis skirtumas tarp anksčiau naudoto dienoraščio tipo tyrimo ir DAR metodologijos yra tas, kad Lietuvos gyventojai nuo šiol apklausiami kiekvieną metų dieną, išskyrus valstybines šventes. Jų prašoma prisiminti radijo stočių klausymą skirtingais praėjusios dienos laiko intervalais. Iki šiol atrinkti respondentai pildydavo visos savaitės savo radijo klausymosi „dienoraštį“, – sako tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ Medijų vyr. projektų vadovė Renata Mackevičienė.

Anot R. Mackevičienės, naujasis tyrimo metodas leis geriau pasiekti ir analizuoti specifinių tikslinių grupių radijo klausymą ir radijo stočių žinomumą. Be to, pagal DAR metodą per metus bus apklausiama beveik dvigubai daugiau respondentų nei anksčiau, todėl bus galimybė su mažesne paklaida analizuoti smulkesnių tikslinių grupių klausymo ypatumus. Iš viso per metus bus apklausiama per 9 tūkst. respondentų, atrinktų taip, kad reprezentuotų šalies demografiją. DAR metodą radijo auditorijos tyrimui naudoja didžioji dalis Europos valstybių.

„Poreikį pereiti prie naujojo tyrimo metodo lėmė pasaulinės radijo auditorijos tyrimų tendencijos ir praktikos, technologijų vystymasis ir jų galimybių didėjimas, taip pat – didėjantis gyventojų mobilumas, dėl kurio juos tampa sunkiau pasiekti tyrėjams. DAR tyrimas leidžia respondentus apklausti automatizuotų telefoninių ir internetinių apklausų būdu. „Kantar TNS“ Lietuvoje nuosekliai investavo į technologinius sprendimus, kurie dabar leidžia naudoti pažangesnius tyrimų būdus“, – pažymi R. Mackevičienė.

Lietuvos radijo stočių vidutinis dienos auditorijos pasiekiamumas (proc.)

Tyrimas buvo atliktas 2017 m. sausio – gegužės mėn., apklausta 4523 Lietuvos gyventojai, 16-74 m. amžiaus.