Remiantis „The Future of Lithuania“ tyrimų projekto duomenimis, daugiau nei pusė lietuvių (65%) vaisius ir daržoves perka kelis kartus per savaitę arba kasdien.

Dažniausiai apsiperka moterys - 73% jų vaisius ir daržoves perka bent kelis kartus per savaitę. Tuo tarpu 65% mažesnes nei 174 Eur pajamas asmeniui gaunančių respondentų perka vaisius ar daržoves kartą per savaitę ar rečiau.

Dauguma apklaustųjų (73%) pirkti vaisius ar daržoves renkasi artimiausiame prekybos centre, tik apie 20% specialiai eina į mėgstamą prekybos centrą. Aukštesnes pajamas gaunantys respondentai santykinai išrankesni ir daugiau eina į mėgstamą prekybos (28%). Tuo tarpu turguje vaisius ir daržoves dažniau yra linkusios pirkti moterys (45%) ir 30-39 m. respondentai (52%).

Vertinant vietas, kuriose vaisiai bei daržovės, respondentų nuomone, yra šviežiausi ir kokybiškiausi, pirmauja turgūs (43%), o tik po to didieji prekybos centrai: IKI (25%), MAXIMA (21%) ir RIMI (17%). Didesnė dalis 30 m.+ respondentų yra linkę šiuo požiūriu palankiau vertinti turgų ir IKI tinklą, panašiai apie IKI galvoja ir aukštesnes pajamas gaunantys respondentai. IKI palankiausias vertinimas tarp kitų prekybos tinklų parodo, kad šių metų kovą-balandį vykusi šio prekybos centro reklamos kampanija, kurioje akcentuojamas vaisių ir daržovių asortimento šviežumas, duoda savo rezultatą.

Vaisiai ir daržovės yra ta maisto produktų grupė, kurią didžiausia vartotojų dalis (63%) yra linkusi užsiauginti patys. Tas ypač būdinga praktiškai visiems 20 m.+ respondentams, turintiems vidutines ir aukštesnes (174-579 Eur) pajamas vienam šeimos nariui, taip pat žmonėms, gyvenantiems mažuose miesteliuose arba kaimo tipo vietovėse. Patys pasigaminti pieno ir mėsos produktų yra labiau linkę atitinkamai tik 16% ir 11% respondentų, iš jų didelė dalis - mažas pajamas gaunančių ir kaimo vietovėse gyvenančių apklaustųjų. Pažymėtina, kad apie trečdalis respondentų patys augintis ar pasigaminti maisto produktų nėra linkę iš principo ir tokiu požiūriu akivaizdžiai išsiskiria aukščiausias pajamas gaunantys respondentai (46%).

Tęsiant apie vaisius ir daržoves atkreipčiau dėmesį į tai, kad jų pirkimas yra labiausiai priklausomas nuo taikomos akcijos – 52% respondentų teigia, kad perka specialiai esant akcijai. Mėsos produktus, priklausomai nuo akcijos, perka 47% vartotojų, pieno produktus – 41%, duonos produktus – 31%. Mėsos ir pieno produktus specialiai pirkti su akcija yra labiau linkę vyresni nei 30 metų respondentai, o vaisių bei daržovių pirkimas specialiai su akcija dažnesnis jaunesnių respondentų tarpe.

Įdomu ir tai, kad ženklus kainos padidėjimas 41% apklaustųjų paskatintų nepirkti mėsos, 36% - nepirkti vaisių ir daržovių, 29% - nepirkti pieno produktų, 22% - duonos ir kepinių. Labiausiai atsisakyti vaisių ir daržovių būtų linkę mažiausias pajamas gaunantys respondentai, taip pat mažų ir vidutinių miestų gyventojai.

Tuo tarpu tik apie trečdalis respondentų yra linkę sumokėti daugiau už geresnę bene visų maisto produktų grupių kokybę. Šiuo požiūriu išsiskiria mėsos produktai, už kuriuos daugiau sumokėti būtų linkę 52% respondentų. Už kokybę didesnę sumą sumokėti yra dažniau linkusios moterys bei didesnes pajamas gaunantys apklaustieji.

Apklausa vykdyta: 2016 m. gegužės 9-11 d., apklausti 562 interneto vartotojai, 15-50m. Galima paklaida - +/-4,13%.

OMD, „The Future of Lithuania“, 2016.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją