Didysis trejetukas

„Google“, „Facebook“ ir „YouTube“ – interneto jaunimo karaliai. 15-24 metų amžiaus interneto vartotojai lankosi šiose trijose svetainėse labai dažnai. Šios interneto milžinės – tarp populiariausių svetainių visose šešiose šalyse.

Žinios iš interneto

TOP10 jaunimo populiariausių svetainių sąraše – internetinės informacijos paieškos sistemos, tokios kaip: „Google“ ar „Yandex“. Daugumos šalių populiariausių svetainių sąraše – internetinė enciklopedija „Wikipedia“. Kitose tiriamose šalyse jaunimas taip pat naudojasi vietiniais informacijos šaltiniais internete – onet.pl, op.pl, mail.ru, origo.hu, milliyet.com.tr, tut.by, onliner.by - daugumoje jų galima susikurti elektroninį paštą. Iš šių svetainių daugiausia 15-24 metų jaunimo pritraukia mail.ru (68,6% jaunųjų internautų iš Ukrainos).

Pramogos ir intenetinės parduotuvės

„YouTube“, kuris dominuoja tarp populiariausių domenų, turi vis daugiau konkurencijos. Lenkijos ir Vengrijos jaunimas sėkmingai naudoja vietines panašaus tipo svetaines, tokias kaip: cda.pl (39% jaunųjų Lenkijos interneto vartotojų) ir indavideo.hu (35% Vengrijos jaunimo). Ukrainoje ir Baltarusijoje populiari filmų svetainė - kinogo.club (35% - Ukrainoje; 37% - Baltarusijoje).

Pasirodo, jog apsipirkinėjimas internetu – labai populiarus tarp jaunimo. Tarp populiariausių svetainių, keturiose iš šešių, mūsų tiriamų šalių: internetinės parduotuvės ir internetiniai aukcionų namai, tokie kaip „Alibaba“ ir „OLX“, taip pat allegro.pl, rozetka.com.ua ir jofogas.hu. Internetinės parduotuvės populiariausios tarp jaunujų lenkų (48% Lenkijos jaunimo lankosi allegro.pl). Tuo tarpu Turkijos bei Baltarusijos jaunimui apsipirkinėjimas internetu – ne toks įdomus.

Išimtys

Turkija – vienintelė šalis, kurioje tarp TOP10 populiariausių jaunimo svetainių – instagram.com ir twitter.com. Rumunijoje, daugiau nei pusė 15-24 metų internautų, lankosi netbet.ro – internetinio pokerio svetainėje. Šis „Gemius“ tyrimas parodė, jog internetinė enciklopedija „Wikipedia“ yra labai populiari tarp Vengrijos jaunųjų damų – merginos sudaro 66% visų šios svetainės lankytojų tarp 15-24 metų. Statistika taip pat parodė išskirtinai didelį elektroninės parduotuvės alibaba.com populiarumą tarp 15-24 metų Rumunijos vaikinų – daugiau nei 60% visų šios svetainės jaunųjų lankytojų.

Interneto jaunimas

Pasak UNESCO suformuoto apibrėžimo: „jaunimas” – tai 15-24 metų asmuo. Daugumoje analizuojamų šalių, internetinių svetainių lankomumas tarp lyčių - labai panašus. Išimtis – Turkija, kurioje merginos sudaro 63% visos šios amžiaus grupės interneto vartotojų. Miesto gyventojų, lyginant su kaimo tipo gyvenvietę nurodžiusiųjų, žymiai daugiau Turkijoje, Vengrijoje bei Ukrainoje (vidutiniškai apie 77,5% miestiečių ir 23,5% kaimo gyventojų). Lenkijoje bei Rumunijoje šis procentas gana tolygus – apie 53% miesto ir 47% - kaimo gyventojų.

Šis tyrimas paremtas asmeninių kompiuterių statistika (PC).