Kokias tendencijas galima pastebėti, nagrinėjant 2016-ųjų metų sausio – rugpjūčio mėn. interneto rinkos duomenis ir kam didžiausią įtaką turėjo persidengimo tarp platformų – kompiuterių, mobiliųjų telefonų, planšečių - atsiradimas?

Skaitomiausių topas nesikeičia

Tarptautinės interneto rinkos tyrimų bendrovės „Gemius” duomenimis, lyginant realius vartotojus naršančius kompiuteriais ir jų persidengimą tarp platformų, naujienų portalų augimo vidurkis pirmąjį šių metų pusmetį siekė apie 11 proc., skelbimų portalų – apie 18 proc., pažinčių portalų – apie 13 proc. Vasarą skaitomumas visuose portaluose kiek nukrito, bet tai visuomet būdinga šiam sezonui. Rugpjūtį, apibendrinus svarbiausius parametrus - realių vartotojų skaičių, puslapių atvertimą ir portale praleistą laiką - pirmoje vietoje buvo portalas DELFI, antroje - „15min.lt“, trečioje - „lrytas.lt“.

Vertinant Lietuvos interneto portalus pagal realių vartotojų skaičių naršant kompiuteriu pirmos trys iš TOP25 vietos 2016 m. išliko nesikeičiančios. Pirmoje vietoje buvo portalas DELFI, antroje – „15min.lt“, trečioje – „lrytas.lt“. Birželį „skelbiu.lt“ aplenkė „tv3.lt“ ir išsiveržė į ketvirtą TOP25 svetainių poziciją. Vertinant puslapių peržiūras TOP5 taip pat liko stabilus: DELFI, „15min.lt“, „lrytas.lt“, „tv3.lt“ ir „skelbiu.lt“.

„Šiais metais buvo pradėtas skaičiuoti bendras persidengimas tarp visų platformų (kiek naršoma kompiuteriuose, telefonuose ir planšetėse bendrai). Didžiausią įtaką TOTAL platformos atsiradimas turėjo interneto skelbimų portalams“, - pastebi „Gemius“ viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistė Gintarė Maksvytytė. Būtent skelbimų portaluose didžiausią dalį, 36 proc., sudaro naršantys planšetėmis ir mobiliaisiais telefonais. Palyginimui: naujienų portaluose ši dalis siekia 32 proc., pažinčių portaluose – 33 proc., lyginant su kompiuteriu naršančiais vartotojais.

Mobiliuosiuose – didžiausia jaunimo auditorija

„Gemius“ atlikti skaičiavimai rodo ir kaip skiriasi platformų naudojimo įpročiai priklausomai nuo amžiaus. Mažiausieji interneto vartotojai, 7-14 metų, dažniausiai naršymui naudoja kompiuterius. Tuo tarpu 15-24 metų amžiaus grupė, tai yra, daugiausia moksleiviai ir studentai, naršymui internete renkasi mobilųjį telefoną arba asmeninį kompiuterį.

„Tai didžiausia mobiliųjų telefonų ir asmeninių kompiuterių vartotojų auditorija - kas trečias telefonų bei planšečių vartotojas priklauso šiai amžiaus grupei“, – sako G. Maksvytytė.

25-34 amžiaus grupė dažniausiai naršymui renkasi kompiuterį. Vertinant kiekvienos platformos auditorijos pasiskirstymą pagal amžių, tai antra pagal dydį telefonų bei planšečių vartotojų auditorija. Vyresni nei 35 metų asmenys pirmenybę teikia kompiuteriui. Įdomu tai, jog ši amžiaus grupė - didžiausia planšečių auditorija.

Vyriausieji interneto vartotojai, (nuo 55 metų iki 74 metų) taip pat pirmenybę teikia kompiuteriui - kas 7 kompiuteriu naršantis internete priklauso šiai amžiaus grupei.

Kas lemia įrenginio pasirinkimą

Nors naršymas mobiliaisiais telefonais auga, kompiuteris visgi kol kas išlieka pagrindine naršymo priemone. „Įdomu tai, jog asmeninį kompiuterį naršymui naudoja daugiau moterų nei vyrų. Kai tuo tarpu telefoną bei planšetę interneto naršymui dažniau renkasi vyrai “, - įrenginių naudojimą lygina G. Maksvytytė.

Analizuojant interneto vartotojų išsilavinimą paaiškėjo, jog kas trečias iš jų turi vidurinį išsilavinimą – tai didžiausią asmeninių kompiuterių grupė skirstant pagal išsilavinimą. Aukštąjį išsilavinimą turintys asmenys – dažniausia interneto vartotojų grupė telefonų bei planšečių platformose. Tuo tarpu, rečiausia išsilavinimo grupė tarp Lietuvos interneto vartotojų – nebaigtas aukštasis (ne mažiau 3 kursų).

DELFI TV – žiūrimiausia internete

Žiūrimiausia televizija internete pirmus aštuonis šių metų mėnesius buvo DELFI TV. Dėl antros ir trečios vietos pirmąjį metų pusmetį varžėsi „tv3play.lt” ir „lnkgo.alfa.lt”. Nuo birželio prie „gemiusStream” matuojamų internetinių televizijų prisijungė „lrytas.lt”, iškart šokusi į antrą vietą ir joje išlikusi visą vasarą. Rugpjūtį didelį šuolį nuo 210 tūkst. iki 307 tūkst. pavyko padaryti „tv3play.lt”, Olimpiados metu transliavusiai krepšinio varžybas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją