Populiariausias socialinis tinklas Facebook per dieną sugeneruoja daugiau kaip 2,4 milijardo įrašų bei 4,5 milijardų „like’ų”. Tai yra niekis, palyginus su 200 milijardų el. laiškų išsiunčiamų pasaulyje per dieną, kurių didesnė dalis iš jų yra reklaminiai naujienlaiškiai, kaip rodo „Radicati group“ atliktas tyrimas.

Socialinių tinklų populiarumas sulaukia daug rinkodaros specialistų dėmesio, dažnai palikdamas užmarštyje svarbius elektroninio pašto rinkodaros aspektus. Naujienlaiskiai.lt teigia, kad 2015 m. apie 38 proc. naujienlaiškių Lietuvoje buvo atidaromi per mobiliuosius įrenginius. Tačiau tik 3 proc. iš naujienlaiškių skaitytojų atidaro tą patį laišką kitame įrenginyje, po to kai jį pasitikrina savo išmaniajame telefone. Tad norint efektyviai komunikuoti su savo auditorija būtina šiek tiek pakoreguoti naujienlaiškių kūrimo taktiką.

Laiško turinio ir pavadinimo ilgis

Amžinos dilemos - „naudoti ilgą ar trumpą naujienlaiškio tekstą“ šiuo atveju nebereikės kelti. Rašykite trumpas ir lengvai suprantamas žinutes, kurias būtų patogu skaityti net vairuojant automobilį. Ta pati taisyklė taikoma ir laiško antraštei (subject line). Jeigu tipinė elektroninio pašto dėžutė, atidaryta kompiuteryje, rodo apie 60 temos simbolių, mobilieji įrenginiai parodo tik 25-30. Tad jeigu norite, kad žinutė būtų perskaityta, ją reikia trumpinti. Suprantama, sutrumpinti savo laiško temą iki 30 simbolių yra nemenkas iššūkis. Tačiau puikus būdas patraukti skaitytojo dėmesį 5 - 6 žodžiais - rašyti klausimą, kreiptis į skaitytoją vardu, ar pabrėžti pasiūlymo laikinumą. Tiesa, nežadėkite skaitytojui per daug. Nes laiške neradęs jam žadėtos intriguojančios temos, skaitytojas gali atsisakyti naujienlaiškio prenumeratos.

Apgalvokite pasiūlymo atlikti veiksmą vietą

Dažniausiai žmonės skaitydami naujienlaiškius mobiliuosiuose įrenginiuose turi ribotą laiką, kai turi trumpą pertrauką, kažko laukia ar pan. Todėl dažnai neperskaito jo iki galo.

Jūsų pasiūlymo atlikti veiksmą (call to action) mygtukas turi būti viršutinėje laiško dalyje ir įdealiausiu atveju – per visą įrenginio ekrano plotį. Skaitytojas iš karto turi aiškiai suprasti, ko iš jo norite. Ir tai, ką jis turi padaryti, turi būti lengvai įgyvendinama. Nuorodą, kurią norite, kad skaitytojas paspaustų, padarykite didesnę ir aiškiai matomą mažame ekrane. Pirštai yra gerokai didesni nei pelės kursorius, todėl tikėtina, jei skaitytojui iš pirmo karto nepavyks paspausti nuorodos, jis nebebandys to padaryti antrą kartą.

Naudokite mobiliesiems įrenginiams tinkamą šabloną

Kaip jau minėjome, naujienlaiškis turi būti lengvai ir greitai perskaitomas iš bet kokio mobilaus įrenginio. Todėl svarbu yra naudoti mobiliems įrenginiams pritaikytą naujienlaiškio šabloną. Išmaniajame įrenginyje šis šablonas suskaidys visą informaciją vieno stulpelio principu. Tokio šablone šablono plotis turi būti 640-700 pikselių, kad maksimaliai užpildytų populiariausių telefonų ekranų plotą. Geriausia teksto dydį parinkti 14, nes smulkų tekstą bus sunku skaityti nedideliame ekrane. Rekomenduojama tekste nedėti nuorodų viena šalia kitos. Juk lengva netyčia paspausti ne tą nuorodą, o tai gali suerzinti vartotoją ir paskatinti jį ištrinti laišką dar nebaigus jo skaityti.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją