Ruošdamiesi šventiniam pirkėjų antplūdžiui savo asortimentą keičia prekybos centrai. Kai kurie tam kuria specialias šventines produktų linijas, kiti apsiriboja atnaujintomis pakuotėmis ar didesniu gurmaniškų produktų pasiūlymu.

„Maxima“ ir „Lidl“ – specialūs prekiniai ženklai

Kuriame prekybos centre bus apsiperkama šventiniam stalui? Sprendžiant iš prekybos centrų mestų pastangų, apsispręsti bus nelengva. Šių metų rinkos naujokė „Lidl“ dar lapkričio pabaigoje paskelbė apie savo šventinę kampaniją: pirkėjus ji vilioja specialiu prekės ženklu „Deluxe“ pažymėtais maisto produktais, „Maxima“ savo ruožtu pasiūlė produktų „Kalėdų Kalėdos“ liniją, tuo tarpu „Iki“ ir „Rimi“, nors ir nekūrė atskirų prekės ženklų, bet tikisi pirkėjus sudominti gurmaniškais produktais ar šventinėmis pakuotėmis.

„Deluxe“ ženklą pristatęs prekybos tinklas „Lidl“ pranešė, kad juo bus pažymėti specialūs pasiūlymai: riboto kiekio gurmaniški produktai, kurių asortimentas atnaujinamas kas savaitę. Siūlomų gaminių spektras platus: nuo mėsos, žuvies produktų, jūros gėrybių iki prieskonių ar paruoštų vartoti desertų.

Tuo tarpu „Maxima”, pristatydama savo šventinę produktų liniją „Kalėdų Kalėdos”, nusprendė bendradarbiauti su savo tiekėjais. „Šiai linijai priklauso per 50 visiškai naujų, kalėdinių maisto produktų ir gaminių, pagardintų įdomiais, netradiciniais, gurmaniškais ingredientais. Pavyzdžiui, „Kėdainių konservų fabrikas“ specialiai šioms šventėms sukūrė majonezus su trumais ir su šafranu, „Daumantai LT“ pasiūlė „Dijon“ garstyčias su klevų sirupu, „Samsonas“ – dešrą su vynu, „Zigmo“ žuvies gaminiai – kalėdinę marinuotą silkių filė su apelsino žievelėmis ir cinamonu, „Biovela“ – keptą kalėdinį paštetą su spanguolėmis ir pan. Visi šie gaminiai išskirtinai papuošti ir šventiškai įpakuoti, o juos galima įsigyti tik „Maximos“ parduotuvėse“, – vardina „Maxima LT“ rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė.

Prekybos tinklas „Iki” specialių šventinių linijų kasdienio vartojimo prekėms nekūrė, tačiau pirkėjams siūlo tiekėjų prekių su atnaujintomis šventinių akcentų pakuotėmis, pavyzdžiui, kalėdinį majonezą su slyvomis, pieno produktus su nuoroda „Senelio Kalėdos rezidencija“ ar sveikinimu „Linksmų Šv. Kalėdų“.

„Kalbant apie bakalėjos asortimentą – kalėdiniu laikotarpiu itin populiarūs saldumynai, kuriuos turime išskirtinai tik „IKI” parduotuvėse („Douceur”, „Riegelei”, „Sorini”), taip pat praplečiame asortimentą didžiųjų gamintojų prekėmis specialiose kalėdinėse pakuotėse”, – pasakoja bendrovės „Palink”, valdančios prekybos tinklą „Iki”, viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

Išauga brangesnių produktų pardavimai

Prekybos tinklų atstovai pastebi bendrą tendenciją: šventės yra tas laikotarpis, kai pirkėjai leidžia sau išbandyti netradicinius, brangesnius produktus. „Iš maisto prekių žmonės vis labiau ieško įdomios mėsos savo Kalėdų stalui – populiarėja ančiukai, žąsys, aviena, žinoma, brandinta jautiena ir kiti kol kas dar nekasdieniniai produktai. Taip pat šventiniai pyragai, kepiniai, dekoratyviai supakuoti mišiniai šiems kepiniams. Pastebime, kad mūsų tinkle pirkėjai šventėms renkasi brangesnius produktus. Šventinės įprastų produktų pakuotės leidžia pirkėjams rinktis šiuos produktus kaip dovanas”, – sako „Rimi” viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Pasal B. Čaikauskaitės, atėjus šventiniam periodui pirkėjų krepšelis nuolatos kinta. „Pirkėjai renkasi brangesnius ir išskirtinius produktus bei gurmaniškas dovanas. Mūsų turimos prekių linijos „IKI Gourmet” pardavimai šiuo laikotarpiu pakyla daugiau nei 40 proc. Ypač stipriai išauga šios linijos vytintų mėsos gaminių, itališkų alyvuogių bei užtepėlių paklausa”, – pasakoja ji.

Žinoma, tradiciškai dažnas pirkėjas šventiniam stalui renkasi baltą mišrainę, silkę pataluose ar burokėlių salotas. Be šių prekių „Iki” stengiasi pirkėjus sudominti kasmet pasiūlydama naujus jau pagamintus patiekalus, ar, atsižvelgiant į populiarėjančią netradicinę mitybą, jai pritaikytus gaminius be pridėtinio cukraus, dažiklių ir konservantų, pieno produktų ir kiaušinių.

„Maxima”, pastebėjusi išaugusį susidomėjimą naujovėmis, originaliomis prekėmis, tikisi, kad tai teigiamai atsilieps ir jų pardavimų rezultatams. Lapkritį šis prekybos centras atliko vartotojų įpročių tyrimą „Kalėdų pyragas 2016“. „Apklausos duomenimis, šiais metais, palyginus su pernai, ruošdamiesi šventėms, pirkėjai planuoja išleisti daugiau, ruošti kiek didesnes dovanas, o svarbiausia, šventes sutikti prie sotesnio ir įdomesniais patiekalais padengto stalo“, – sako K. Mažeikytė.

Apsirūpina dovanomis ir namų dekoracijomis

Prekybos centrų apyvartą prieš šventes augina ne tik maisto produktai, bet ir daiktai, kuriuos, galima numanyti, žmonės perka dovanoms. „Artėjant šventėms skirtingu šventiniu laikotarpiu yra populiarios skirtingos prekės. Lapkričio pabaigoje populiarios dovanos – knygos, žaislai, kosmetikos rinkiniai. Pastebime, kad žmonės vis anksčiau pradeda pirkti dovanas. Gruodžio pradžioje aktualūs darosi Kalėdų papuošimai, advento kalendoriai, dekoratyvinės eglutės vazonuose. Artėjant pačioms šventėms, parduodame daug dovanų rinkinių, kosmetikos, knygų, žaislų, taip pat pastebėjome, kad vis labiau populiarėja smulki buitinė technika – kavos aparatai, arbatiniai, kiti virtuviniai prietaisai. Beje, įdomu, kad šventiniu laikotarpiu kiekio prasme daugiausiai parduodame kepimui namuose skirtų daiktų – kepimo popieriaus, folijos, pabarstukų, papuošimų pyragams”, – pasakoja „Rimi” atstovė G. Bielskytė.

„Iki” atstovė B. Čaikauskaitė sako, kad šiame prekybos centre pirkėjai kaip ir kasmet galėjo įsigyti specialiai tiems metams kuriamas naujas dekoracijas namams. „Šiais metais turime kelias „Vintage“ eglutės žaisliukų linijas, išskirtinio dizaino šviečiančias girliandas. Vienos iš populiariausių šiais metais – tekstilinių burbulų girliandos. Be šių papuošalų pirkėjai labai mėgsta suvenyrus – statulėles, ateinančių metų simbolius, dovanų rinkinius”, – sako ji.

„Maxima“ atstovė K. Mažeikytė dalinasi pastebėjimu, kad šiais metais rinkdamiesi kalėdinio dekoro detales, pirkėjai itin kreipia dėmesį į tai, kas šiais metais yra madinga ir kalėdinių papuošimų atsargas intensyviai atnaujina: „Pavyzdžiui, viena šių metų Kalėdų puošybos tendencijų – kaimiškos Kalėdos: languoti raštai, natūralus medis, veltiniai daiktai. Todėl pas mus itin perkamos šiaudinės dekoracijos. Kita tendencija – Kalėdos gamtoje: dekoracijos iš natūralių audinių; apšalusio miško, šerkšno imitacijos. Todėl matome, kad itin populiarios snaigių imitacijos. Iš mados tikrai neišeina klasikinės, puošnios Kalėdos, tad pirkėjai su malonumu renkasi sodrios raudonos, auksinės, sidabrinės, blizgių spalvų puošmenas“.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją