Tiesa, „Prime Air” projektas ir iki durų atzujantys „dronai” jau nebėra naujiena. Tačiau ką tik išleista vaizdo medžiaga turėtų būti įrodymas, kad „Amazon” laikosi savo 2013 metais duotų pažadų. Bepiločių lėktuvų projektas niekur nedingo, yra sėkmingai vykdomas, o žiūrovai gali išvysti pirmąjį tikrą siuntinio pristatymą.

Skraidins užsakymus iki 2.26 kg

Kol kas sprendimą gali testuoti tik du klientai gyvenantys Jungtinėje Karalystėje šalia specialiai atnaujinto „Amazon” sandėlio. Bet netrukus tokia galimybė bus pasiūlyta dešimtim ir šimtams pilotinių pirkėjų.

Skaičiuojama, kad net 86% užsakytų prekių neviršija 2.26 kg (5 svarų) svorio, todėl būtent juos bus galima gabenti bepiločiais lėktuvais. Žadama, kad pirkiniai klientą pasieks vos per 30 minučių.

Žinoma, iš pradžių „Amazon” dar teks įveikti šimtus iššūkių dėl bepiločių lėktuvų saugumo ir teisinio reguliavimo, taip pat dėl oro sąlygų ir pristatymo tikslumo. Skelbiama, kad šiuo metu specialūs padaliniai (JAV, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje ir Izraelyje) jau užsiima šiais klausimais.

Bet daug įdomiau pamatyti, nei perskaityti:

Svajonė pildosi - daugiau jokių eilių parduotuvėse

Prieš savaitę buvo pristatytas ir „Amazon Go” projektas, kurio tikslas – išstumti kasas ir „bitutes” iš prekybos centrų. Žinoma, kol kas tokia parduotuvė tik bandomasis projektas, kuris duris atvers kitais metais Sietle (JAV). Pirkėjai galės išsirinkti jiems patinkančias prekes ir išeiti pro duris, o pirkinių krepšelio suma nuo banko sąskaitos bus nuskaityta automatiškai.

Žinoma, tokia idėja ne tik svaigina, bet ir kelia skeptiškas mintis. Ar tiekėjai bus pasiryžę specialiai ženklinti savo prekes viend dėl „Amazon”? Jei ne, ar tuomet pirkėjai turės tik labai limituotą pasirinkimą.

Kaip reikės nusipirkti duonos, jei išsikraus telefonas? Mat visas šis apsipirkimo džiaugsmas susietas su mobiliąją programėle. O kaip gi saugumas? Ar programišiai galės naudotis spragomis ir išsinešti vertingų prekių susimokėję vos kelis centus?

Jei projektas sulauks pasisekimo, tai sėkmingai nušlifavus šį modelį, gigantė galėtų jį pasiūlyti ir kitiems prekybos tinklams.

Iš „Amazon” nuolat semiamės idėjų ir nuolat keikiame už daugybę nuodėmių - nuo kainų dempingavimo iki tam tikrų prekių kategorijų monopolio. Bet vieno fakto niekas nepaneigs – naujai pristatyti „Amazon” sprendimai drąsiai inovuoja visą verslo šaką arba įkvepia jos nepjauti, o ieškoti vis naujų augimo galimybių.