Tarptautinė organizacija „Interaktyvus reklamos biuras“ (Interactive Advertising Bureau – IAB) ketvirtadienį paskelbė pastaruosius metus apibendrinančią ataskaitą. Joje pastebimi du esminiai lūžio momentai: pirmą kartą reklamai mobiliuosiuose telefonuose JAV teko daugiau pajamų nei kompiuteriuose, ir pirmą kartą bendros pajamos iš skaitmeninės reklamos aplenkė televiziją.

IAB užsakymu tyrimą atliko „PricewaterhouseCoopers“. Ji skaičiuoja, kad 2016 m. pajamos iš skaitmeninės reklamos pasiekė 72,5 mlrd. JAV dolerių (66,7 mlrd. Eurų) ‒ tai yra 22 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Pirmą kartą istorijoje reklamos pajamos iš kompiuterių ir mobiliųjų telefonų aplenkė reklamos pajamas, gaunamas iš televizijos.

Portalas „Adage“ pateikia penkias svarbiausias ataskaitos išvadas.

1. Televizijai nebeatitenka didžiausia reklamos pyrago dalis.

IAB pradėjo skaičiuoti skaitmeninei reklamai tenkančias pajamas nuo 2004 m. ir iki šiol jos nei karto nebuvo aplenkusios televizijos. 2016 m. tai vis dėlto įvyko: reklamai televizijoje atiteko 71,3 mlrd. JAV dolerių, o skaitmeninei reklamai – 72.5 mlrd. JAV dolerių.

Ataskaitoje pastebima, kad kai kurios kompanijos labiau sukoncentravo reklamai televizijoje skirtus pinigus, skirdamos juos tik keliems prekės ženklams ir produktams, o kai kuriuos naujus produktus rinkai pristatė visai atsisakydamos reklaminių kampanijų televizijoje. Tuo tarpu skaitmeninėse platformose, kompiuteriuose ir mobiliuosiuose telefonuose, reklamos pajamos augo – tai buvo ypač pastebima video formatuose. Mobiliuosiuose telefonuose reklamos pajamos iš video turinio per metus išaugo 145 proc. iki 4,2 mlrd. JAV dolerių.

2. „Facebook“ ir „Google“ buvo pernelyg sureikšminti.

Pastaraisiais metais „Facebook“ pajamos siekė 27.6 mlrd. JAV dolerių, o „Google” - 89, 6 mlrd. JAV dolerių. IAB vykdantysis direktorius ir rinkodaros vadovas Davidas Doty sako, kad žiniasklaidoje buvo daug klaidinančios informacijos, pagal kurią buvo galima suprasti, kad šios dvi bendrovės vienintelės veikia skaitmeninės reklamos pajamų augimą. D. Doty sako, kad kai kurie iš viešai paskelbtų skaičiavimų buvo netikslūs, taip pat ne visada buvo įvertinami srauto įsigijimo kaštai. Be to, jo nuomone, visa rinka patiria nuostolių dėl to, kad neturint informacijos apie tokių svarbių rinkos dalyvių gaunamas pajamas negalima matyti pilno situacijos rinkoje vaizdo.

„73 proc. reklamos pajamų iš IAB priklausančių kompanijų praėjusiais metais atnešė didžiausių skaitmeninių kompanijų dešimtukas, bet jos sukūrė tik 69 proc. augimo. Tai reiškia, 31 proc. augimo nulėmė kompanijos, kurios didžiajam dešimtukui nepriklauso“, - analogiją pateikia D. Doty.

3. Augimą mobiliuosiuose labiausiai skatino paieškų rezultatai.

Reklama mobiliuosiuose telefonuose 2016 m. JAV atnešė 51 proc. visų skaitmeninės reklamos pajamų, tai yra, 36,6 mlrd. JAV dolerių. Iš jų 47 proc. atėjo per mobiliąją paiešką. Tuo tarpu iš reklamos, siejamos su paieškos naudojantis kompiuteriais rezultatais, gaunamos pajamos pirmą kartą istorijoje per metus nukrito 13 proc.

4. Skaitmeninio radijo iškilimas.

JAV jaunimas vietoj tradicinio radijo mieliau renkasi skaitmenines muzikos transliavimo platformas, kaip „Spotify“, arba audio įrašus. Todėl pirmą kartą IAB ataskaitoje skaitmeninis radijas buvo įtrauktas kaip atskira kategorija ir, kaip skaičiuojama, per metus gavo 1,1 mlrd. JAV dolerių reklamos pajamų.

5. Papildomi apibendrinimai.

Reklamos socialinėje medijoje pajamos 2016 m. JAV siekė 16,3 mlrd. JAV dolerių, tai yra, 49 proc. daugiau nei 2015 m.

Didžiausi reklamos užsakovai buvo mažmeninės prekybos, finansinių paslaugų, telekomunikacijų ir turizmo verslo atstovai.

Kalbant apie kompiuterius, vienintelis augantis segmentas buvo video formatas. Per jį gautos reklamos pajamos per metus išaugo 16 proc. iki 4,9 mlrd. JAV dolerių.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją