Konkurencijos taryba, išanalizavusi Biodegalų asociacijos kreipimąsi, atsisakė pradėti nagrinėjimo procedūrą dėl bendrovės „Neste Lietuva“ reklamos atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams.

Kaip rašė M360, praėjusių metų spalį biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija kreipėsi į LR Konkurencijos tarybą, prašydama ištirti, ar tarptautiniam koncernui „Neste“ priklausanti UAB „NESTE Lietuva“, reklamuodama savo biodyzelino priedą ir pasitelkusi lyginamąją reklamą, nepažeidė reklamos įstatymo.

Kreipimąsi išnagrinėjusi Konkurencijos taryba nusprendė nagrinėjimo procedūros nepradėti. Remiantis jų išvadomis, „Neste Lietuva“ reklamoje buvo lyginamos bendrovės ankstesnių ir dabartinių degalų sudedamosios dalys, tarp kurių – ir pagal patentuotą NEXBTL technologiją Suomijoje gaminami naujos kartos biodegalai.

Konkurencijos taryba savo nutarime pažymėjo, kad produkto NEXBTL reklamoje nei tiesiogiai, nei netiesiogiai nėra daroma nuoroda į konkrečius „Neste Lietuva“ konkurentus ar jų parduodamus produktus. Priešingai, pavyzdžiui, iš kai kurių interneto svetainėje www.praturtintasateitimi.lt reklamoje pateikiamų teiginių vidutinis vartotojas galėtų susidaryti įspūdį, kad bendrovė lygina savo ankstesnių ir dabartinių degalų sudėtines dalis.

„Yra pagrindo manyti, jog visų pirma būtent pareiškėjui tenka pareiga pateikti tokius faktinio pobūdžio įrodymus, kurie bent leistų suabejoti skleidžiamų teiginių teisingumu. Tačiau Pareiškėjo skunde (…) pateikiama tik nuomonė. Todėl šios aplinkybės leidžia teigti, jog Konkurencijos taryba šiuo pagrindu turi teisę atsisakyti pradėti pranešimo nagrinėjimo procedūrą“, – teigiama dokumente.

„Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas pranešime žiniasklaidai pažymi, kad bendrovė pateikė išsamius atsakymus į Konkurencijos tarybos specialistų užklausą. Tarp jiems pateiktų dokumentų – ir degalų sertifikatai, ir įvairių tyrimų duomenys, ir ištraukos iš Pasaulinės degalų chartijos (gairių ir rekomendacijų degalų kokybei gerinti), kurią sukūrė ir pasirašė asociacijos, vienijančios tokius automobilių gamintojus, kaip BMW, „Ford“, „Toyota“, „General Motors“ ir kitus.

„Laikomės ilgalaikės strategijos savo klientams siūlyti tik aukščiausios kokybės produktus. Tinklo degalinėse vairuotojams siūlome visą paletę Suomijoje gaminamų populiariausių degalų, tarp kurių ir naujos kartos biodegalais praturtintas dyzelinas, o jų kokybę visuomet galime pagrįsti įvairiais tyrimais ir dokumentais“, – sako R. Steikūnas.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją