Kas antras besinaudojantis siuntų tarnybos paslaugomis pasidomi prekių grąžinimo tvarka prieš pirkdamas elektroninėje parduotuvėje, atskleidžia bendrovės „DPD Lietuva“ atliktos apklausos duomenys. Bendrai Lietuvoje situacija po truputį keičiasi – vartotojai tampa vis sąmoningesni leisdami savo pinigus, o elektroniniai verslai vis daugiau dėmesio skiria patogaus grąžinimo organizavimui.

Elektroninių parduotuvių pirkėjų poreikiai auga

„Tokie skaičiai, be abejonės, rodo visuomenės sąmoningumą – vartotojai nori būti tikri, kad nepatirs nepatogumų, jei prekė netiks ar nepatiks, – sako tyrimą atlikusios bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius. – Tai, kad net 57 proc. apklaustųjų teigė pasidomintys grąžinimo tvarka prieš pirkdami atskleidžia, kad elektroninių parduotuvių pirkėjų poreikiai paslaugų spektrui auga, o į tai, norėdami išlikti konkurencinėje kovoje, elektroniniai verslai reaguoti privalo. Šiuo atveju turi sukurti galimybes nesudėtingai grąžinti prekes“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas G. Bilevičius.

Pasak G. Bilevičiaus, šiandien nemažai elektroninių verslų jau siūlo gana paprastas prekių grąžinimo sąlygas, vis dėlto to svarbą supranta dar ne visi. Didelis paskatinimas lietuviškoms elektroninėms parduotuvėms buvo į Lietuvos rinką neseniai atėjusios elektroninės parduotuvės „H&M” bei „Zara“ – būtent jos klientams pasiūlė itin paprastas grąžinimo sąlygas.

Europoje tendencija tokia pati

„B2C Europe“ atliktos apklausos duomenys atskleidžia, kad požiūris į grąžinimus panašus visoje Europoje – 54 proc. europiečių prieš pirkdami elektroninėje parduotuvėje pasidomi galimybe grąžinti. Įdomu tai, kad net 27 proc. apklaustųjų teigė, kad neperka iš užsienio elektroninių parduotuvių, jei grąžinimo kaina yra didelė.

„Lietuviai taip pat kol kas nėra linkę užsisakinėti prekių iš užsienio – dažniau renkasi lietuviškas elektronines parduotuves. Manau, kad grąžinimai – viena to priežasčių, mat grąžinti visada lengviau ir pigiau tuomet, kai parduotuvė yra įsteigta Lietuvoje“, – komentuoja G. Bilevičius.

Grąžinimo galimybių daugėja

„Nuolat augant paprasto prekių grąžinimo poreikiui, siuntų tarnybos taip pat nesnaudžia ir siūlo įvairias alternatyvias prekių siuntimo infrastruktūras. Turbūt visi pastebėjo augantį siuntų terminalų kiekį miestuose, taip pat populiarėja siuntų siuntimas ir atsiėmimas specialiuose siuntų taškuose, kuriuos mes vadiname „Pickup“ taškais. Visa tai vyksta dėl vartotojų poreikių, o vienas jų – patogus prekių, pirktų internetu, grąžinimas“, – teigia G. Bilevičius.

Pasak eksperto, tikėtina, kad kuo toliau, tuo vartotojų reikalavimai elektroninei komercijai augs, mat ši rinka nesustodama keičiasi. Tad elektroniniai verslai turėtų būti tam nusiteikę ir laiku imtis pokyčių.

„DPD Lietuva“ atliko tiesioginę vartotojų apklausą šių metų rugsėjo mėn. 19-23 d., joje dalyvavo 15 000 respondentų iš visos Lietuvos.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją