Europos Komisija birželio 27 d. paskelbė už ES antimonopolinių taisyklių pažeidimą bendrovei „Google“ skyrusi 2,42 milijardų eurų baudą. Tačiau „Google“ ruošiasi ginčyti šį sprendimą.

Rekordinio dydžio bauda „Google“ buvo skirta už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi rinkoje kaip paieškos sistemai, nes tai teikė neteisėtą pranašumą kitam „Google“ produktui – kainų palyginimo paslaugai. Tačiau „Google“ su tokiu sprendimu nesutinka ir ruošiasi teikti apeliaciją, teigdama, kad EK nepakankamai įvertino greitų ir paprastų ryšių vertės, kai kalbama apie produktų paiešką, rašo portalas „Marketingweek“.

Svarbiausias „Google“ produktas yra „Google“ paieškos sistema, teikianti bendrosios paieškos rezultatus vartotojams, kurie už paslaugą moka savo duomenimis. Beveik 90 proc. savo pajamų „Google“ gauna iš reklamos, kurią rodo vartotojams, pateikdama paieškos užklausos rezultatus. 2004 m. „Google“ pradėjo veikti atskiroje Europos kainų palyginimo paslaugų rinkoje – jos priemonė iš pradžių vadinta „Froogle“, 2008 m. buvo pervadinta į „Google Product Search“, o nuo 2013 m. vadinama „Google Shopping“. Ji vartotojams suteikia galimybę palyginti produktus ir kainas internetu ir suranda, ką internete siūlo visų tipų mažmenininkai, įskaitant internetines gamintojų parduotuves, platformas (pvz., „Amazon“ ir „eBay“), taip pat kitus perpardavėjus.

Kaip rašė DELFI, „Google“ savo paieškos rezultatų sąraše varžovų kainų palyginimo paslaugas nustūmė į žemesnę vietą: varžovų kainų palyginimo priemonės „Google“ paieškos rezultatuose rikiuojamos remiantis „Google“ bendrosios paieškos algoritmais. „Google“ į šiuos algoritmus įtraukė kriterijų, dėl kurių varžovų kainų palyginimo priemonės nustumiamos į žemesnę vietą. Yra įrodymų, kad net geriausiai vertinama varžovų paslauga rodoma vidutiniškai tik ketvirtajame „Google“ paieškos rezultatų puslapyje, o kitos rodomos dar toliau. Pačios „Google“ kainų palyginimo paslaugai „Google“ bendrosios paieškos algoritmai netaikomi ir į žemesnę vietą ji nestumiama.

„Google“ atstovai teigia, kad gerbia tokį Europos Komisijos sprendimą, tačiau su juo nesutinka. „Kai apsiperki internete, nori rasti ieškomus produktus kuo greičiau ir paprasčiau. Iš kitos pusės, reklamos užsakovai nori tuos produktus reklamuoti. Būtent todėl „Google“ rodo į apsipirkimą internetu orientuotas reklamas, taip susiedama savo vartotojus su tūkstančiais reklamos užsakovų, tiek mažų, tiek didelių, ir daro tai taip, kad būtų naudinga abiem pusėms. Mes detaliai išnagrinėsime Europos Komisijos sprendimą ir svarstome teikti apeliaciją, nes mes žvelgiame į priekį ir norime toliau vystyti savo veiklą“, - oficialiame pranešime cituojamas „Google“ advokatas Kentas Walkeris.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją