Daugelis nė nenutuokia, kokių gudrybių imasi verslininkai tam, kad parduotuvėje parduotų prekę ar paslaugą. Elektroninio verslo atstovai siekių turi dar daugiau – pasiekti potencialius vartotojus, pritraukti juos į internetinę parduotuvę ir įgyti ilgalaikių klientų.

Šiandien sunku būtų surasti komercinę veiklą vykdančią interneto svetainę, kurioje nebūtų įdiegtos bent kelios ar keliolika specialių programų, kurių paskirtis – sekti ir analizuoti vartotojus. Tokios programos leidžia matyti, iš kur ir kiek atėjo vartotojų, kokius puslapius ir kiek laiko jie naršė. Galima stebėti, kaip juda lankytojo pelės klavišas ir sužinoti, kurių svetainės puslapių turinio dalys vartotojams įdomios, o kurių – ne.

Kuriami vartotojų sekimo mechanizmai

Jei dažnai lankotės konkrečiame internetiniame puslapyje, tikėtina, kad jo reklamą ar jame parduodamas prekes išvysite ir kitose svetainėse. Įmonės seka savo vartotojus ir siekia išsiaiškinti, iš kokio puslapio Jūs ateinate, kokius paieškos žodžius pasirenkate, kokiomis prekėmis domitės internetinėse parduotuvėse ir ką dedate į prekių krepšelį.

Vadinamieji „slapukai“ (angl. cookies) – mažos apimties tekstiniai dokumentai, turintys unikalius identifikacijos numerius, kurie iš internetinio tinklalapio perduodami į lankytojo kietąjį diską. Taigi, sutikę gauti „slapukus“, leidžiate įmonėms matyti Jūsų veiklą internete ir siūlyti įsigyti prekes ar paslaugas.

„Kiekvieną kartą, kai lankotės konkrečioje internetinėje svetainėje, Jūsų naršyklė yra identifikuojama. Vidutiniškai viename internetiniame puslapyje veikia apie 30 „slapukų“. Jei dviejų lankomų svetainių „slapukų“ informacija sutampa, Jūs automatiškai esate priskiriamas tikslinei pirkėjų grupei.

Sakykime, skirtinguose puslapiuose domėjotės mobiliaisiais telefonais. Kiekvieną kartą naršydami viename iš puslapių, Jūs matysite ir kito pardavėjo nuorodas ar prekių reklamas“, - pranešime žiniasklaidai pasakoja elektroninės komercijos sprendimų ekspertas, „Synergy Effect“ vadovas Tomas Vilmanas.

Anot jo, prekių ar paslaugų pardavėjai deda visas pastangas, kad pasiektų savo tikslą – padidintų pardavimus.

„Tam pasitelkiamos moderniausios kompiuterinės sistemos, padedančios sekti vartotojus. Po kelių šimtų vaizdo įrašų, skirtingų vartotojų sesijų peržiūros galima pasakyti, kur ir kodėl konkreti interneto parduotuvė praranda klientus, kas vartotojams yra neaišku, nepatogu ar iš viso neveikia. Atlikus analizę, imamasi elektroninių parduotuvių tobulinimo tam, kad būtų užtikrintas maksimalus patogumas vartotojams“, - patirtimi dalijasi T. Vilmanas.

Klientų viliojimo menas internete

Bepiločiais orlaiviais, vadinamaisiais „dronais“, prekiaujantis Antanas Petrauskas teigia, kad naujus klientus, kurie tik nori išbandyti siūlomą produkciją, labiausiai veikia reklamos socialiniuose tinkluose.

„Tik čia svarbu išlikti nuosekliems ir reguliariai administruoti „Facebook“, „Instagram“ paskyras, bendrauti su potencialiais klientais. Pastebėjome, kad žmonės yra linkę atkreipti dėmesį į tuos produktus, kuriais domisi jų draugai ar pažįstami. Taigi socialinių tinklų žinučių dalinimasis su draugais ar mygtukas „patinka“ atneša pačius geriausius rezultatus“, - pasakoja daugiausiai „dronų“ Lietuvoje parduodančios įmonės UAB „Promaksa“ direktorius A. Petrauskas.

Pasak jo, klientus, kurie žino apie prekes gerokai daugiau ir jas yra ne kartą bandę, pritraukti galima demonstruojant profesionalumą viešoje erdvėje, vykdant projektus, remiant renginius ar kitas iniciatyvas.

Elektroninės komercijos sprendimų ekspertas T. Vilmantas teigia, kad yra tūkstančiai kriterijų, pagal kuriuos formuojamos individualizuotos rinkodaros strategijos. Kai potencialus pirkėjas priskiriamas konkrečiai kategorijai, jo atžvilgiu imamasi dvigubai aktyvesnės rinkodaros strategijos.

„Kompanijos, norėdamos reklamuoti savo produktą, gali pasitelkti skambučius, SMS žinutes ir elektroninius laiškus. Palydoviniu ryšiu galima atsekti, iš kokios vietos prisijungiama. Tad kompanija, identifikavusi, kad vartotojas daug keliauja, gali siųsti kelionių pasiūlymus, reklamuoti prekes, paslaugas, kurių galima įsigyti būtent jo lankomoje vietovėje“, - sako T. Vilmanas.

Elektroninio verslo ekspertai pastebi, kad virtuali erdvė kartu su internetinėmis parduotuvėmis, socialiniais tinklais, elektroniniais laiškais įmonėms suteikė krūvas įrankių keliais mygtukų paspaudimais pasiekti tūkstančius potencialių klientų.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją