Ko reikia žiniasklaidos priemonėms, norinčioms išlikti šiandienos rinkoje? „LOGIN“ konferencijos diskusijoje savo nuomonėmis dalinosi DELFI direktorius Vytautas Benokraitis ir „15min“ direktorius Tomas Balžekas.

Leidėjo užduotis – užtikrinti kokybę

Žiniasklaida – brangus malonumas, tad kaip visgi iš jos uždirbti? Šiuo klausimu diskusiją pradėjo ją moderavęs žurnalo IQ vyriausiasis redaktorius Ovidijus Lukošius. Žinoma, tai rūpi visiems leidėjams, ir kiekvienas ieško savo strategijos.

„Visi žino, kad pagrindinis žiniasklaidos pajamų šaltinis yra reklama“, - sakė V. Benokraitis, atkreipdamas dėmesį, kad nors keičiasi platformos, per kurias skaitytojai pasiekia naujienas, svarbiausiu kriterijumi išlieka turinio kokybė.

„Visi matome vartojamo turinio diversifikaciją: ne tik naujienų vartojimo per kompiuterį, mobiliuosius telefonus, planšetes, bet ir per socialines platformas. Žinoma, tai diktuoja tam tikrus iššūkius žiniasklaidos priemonėms, bet tos, kurios kuria vertingą turinį, išliks, nesvarbu, kokioje platformoje tas turinys bus pasiekiamas. Prekės ženklo ir kokybinių parametrų, kuriuos jis perduoda, sąsaja, taps dar svarbesne. Šiuo atveju socialiniai tinklai, kaip „Facebook“, to neturi, o mes - turime“, - sakė V. Benokraitis.

„15min“ direktorius T. Balžekas pristatė šio portalo naujieną. Nuo šio mėnesio pabaigos šio portalo skaitytojai turės pasirinkti: išjungti reklamų blokavimą arba susimokėti po eurą per mėnesį už skaitomą turinį. „Mes geriau prarasime kažkiek skaitytojų, bet tai yra sąžiningas būdas, nes apie 20 proc. auditorijos nori naudotis mūsų turiniu, nematydami reklamos“, - sakė jis.

Turinio pritaikymas vartotojo poreikiams

DELFI direktoriaus V. Benokraičio nuomone, labai svarbiu klausimu žiniasklaidai tampa masinio ir specializuoto turinio suderinimas. „DELFI visada orientavosi į masinį vartotoją. Mums svarbu ne tik pasiekiamumas, bet ir įsitraukimas – kad žmonės ne tik ateitų, bet ir liktų pas mus radę jiems įdomaus turinio. Todėl šalia naujienų, skirtų masiniam vartojimui, matome ir kitas nišas. Pavyzdžiui, kątik paleidome rinkodaros profesionalams skirtą portalą M360.lt. Kiek anksčiau paleidome naujienas anglų kalba. Jos orientuotos tik į 10 tūkstančių vartotojų žmonių, skaitančių anglų kalba, bet suteikdamas jiems kokybišką, gilų turinį irgi gali uždirbti“, - atvirai pasakojo V. Benokraitis.

T. Balžekas, kalbėdamas apie „15min“ strategiją, teigė, kad jie ruošiasi eiti kitu keliu – mažiau dėmesio skirs skaitomumui, daugiau – žurnalistiniams tyrimams ir paaiškinamajai žurnalistikai.

Ar leisti skaitytojams komentuoti?

Diskusijoje buvo paliesta ir anoniminių komentarų tema – šią savaitę portalas „15min“ pranešė jų visai atsisakantis. T. Balžekas teigė, kad leidžiant žmonės diskutuoti anonimiškai skatinamos patyčios, juose dažnai pasisako propagandistai ar viešųjų ryšių agentūros.

V. Benokraitis atkreipė dėmesį, kad DELFI registruotų komentarų galimybę skaitytojams pasiūlė dar prieš trejus metus: „Skirtumas tik tas, kad mes neketiname savo komentarų paversti tik registruotais, nes gerbiame žmonių teisę pasirinkti, kaip jiems patogiau komentuoti. Anoniminiai komentarai nėra savaiminis blogis, kurį reikia drausti. Problema - komentavimo kultūra, kurią reikia kelti. Tačiau mes manome, kad draudimais problemų neišspręsime. Mes siekiame, kad komentavimo kultūra kiltų tiek anoniminiuose, tiek registruotuose komentaruose. O dėl to, kad „15min” nusprendė atsisakyti anoniminių komentarų – labai paprasta panaikinti tai, ko neturi”.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją