Nuo rudens rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT į savo teikiamus televizijos reitingus įtrauks ne tik įprastą linijinį, bet ir atidėtą TV žiūrėjimą.

Reaguodama į besikeičiančius gyventojų televizijos žiūrėjimo įpročius, atidėtą žiūrėjimą bendrovė pradės matuoti pasitelkusi pažangias garso sugretinimo technologijas, naujos kartos TV metrus „RapidMeter" bei TV duomenų analizės programą „Instar Analytics".

„Gyventojai vis dažniau televiziją žiūri pasinaudodami atidėto TV žiūrėjimo paslauga, todėl vien įprasto linijinio televizijos žiūrėjimo matavimas ir atspindėjimas TV reitinguose tampa nebepakankamas. Atidėto TV žiūrėjimo fiksavimui būtinos pažangios technologijos ir papildomos investicijos, todėl pasitelkėme savo kolegų tarptautinę patirtį", - sako bendrovės TNS LT direktorius Gytis Juodpusis.

Anot TNS vadovo, atidėto televizijos žiūrėjimo matavimas ir jo rezultatų teikimas šalia įprastų TV reitingų leis televizijoms gauti geriau tikrąją situaciją atspindintį jų programų auditorijos vaizdą, o TV reklamos užsakovams tikslingiau paskirstyti reklamos biudžetus ir investicijas į TV eterio laiką. Į TV kanalų reitingus bus įtraukiamas atidėtas žiūrėjimas per paskutines 7 dienas. Tai yra rinkos standartas daugumoje šalių.

TNS LT fiksuos ir į sudaromus TV reitingus įtrauks per septynių dienų laikotarpį nuo transliacijos realiu laiku buvusį atidėtą programos žiūrėjimą. Statistiniai duomenys rodo, kad didžioji dalis (beveik 70 proc.) TV žiūrovų atidėto žiūrėjimo funkciją naudoja tą pačią dieną, kurią programa buvo transliuota „gyvai", ir tik mažiau nei trečdalis tai daro kitą dieną ar dar vėliau. Dažniausiai atidėtu būdu peržiūrimos laidos, transliuotos geriausiu vakaro laiku, o populiariausi laidų, peržiūrimų atidėtai, žanrai yra filmai, serialai ir pramoginės laidos.

Technines galimybes žiūrėti TV programas nebūtinai, kai jos rodomos „gyvai", o kada patogu pačiam žiūrovui, TNS LT duomenimis, šiandien turi du penktadaliai (42 proc.) visų televizoriais apsirūpinusių namų ūkių Lietuvoje. Užsienio pavyzdžiai ir mūsų šalies duomenys rodo, kad ši dalis turėtų toliau augti kartu su didėjančiu mokamas TV paslaugas naudojančių gyventojų skaičiumi.

TNS LT atlikta analizė rodo, kad atidėto TV žiūrėjimo galimybėmis naudojasi ekonomiškai aktyviausia ir labiau išsilavinusi gyventojų dalis. Taip pat paaiškėjo, kad naudojantis atidėto žiūrėjimo funkcija programos paprastai žiūrimos nuosekliai - nuo pradžių iki galo, neprasukant atskirų atkarpų.

ELTA

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją