Anksčiau „Google“ taikė reklamų šalinimo principą naikindama reklamas visoje svetainėje, kai tik pastebima, kad svetainė naudoja įkyrius reklamos formatus arba kelia reklamas į prekių ženklui nepalankų kontekstą, susijusį, pavyzdžiui, su lošimais ar neapykantą kurstančiu tekstiniu turiniu. Nuo šiol „Google“ vienašališku sprendimu šalins reklamas kiekviename puslapyje atskirai. Šaltinių teigimu, labiausiai tikėtina, kad toks pokytis bus naudingiausias mažiems tinklalapiams, kuriems itin didelę įtaką daro vartotojų generuojamas turinys. Tokioms internetinėms svetainėms kyla pavojus būti įtrauktoms į „juoduosius sąrašus“ dėl jose skelbiamų netinkamo ar net ekstremistinio turinio įrašų. Didesniems internetiniams žaidėjams šie pokyčiai kur kas mažiau reikšmingi, rašo digiday.com.

„Nežinau nė vieno aukščiausios kategorijos leidėjo, kuriam grėstų reklamos panaikinimas“, - patikino Justinas Festa iš „LittleThings“. „Google“ atstovų teigimu, pokyčių imtasi dėl gautų leidėjų prašymų atidžiau vertinti reklamas prieš jas panaikinant. Vis tik buvo atsisakyta tiksliau nurodyti, kuriems leidėjams toks pokytis turės didžiausios įtakos ar kiek pavienių puslapių turi būti užblokuota, kad visai svetainei iškiltų reklamos blokavimo grėsmė.

Šaltinis iš vieno leidėjo anonimiškai kalbėjo, kad sprendimas šalinti reklamas pavienių puslapių lygmeniu – džiugi žinia tiems, kurie dažnai paskęsta painiame klaidinančių naujienų liūne, kai minimi faktai iš esmės nėra klaidingi. Anonimiškumą išsaugojęs apgavysčių tyrimus atliekantis šaltinis buvo linkęs teigti, kad šio tipo pakeitimai gali padėti „Google“ tyliai šalinti reklamas iš ekstremaliausio turinio straipsnių, skelbiamų taip vadinamosiose alternatyviosios dešinės svetinėse, pavyzdžiui, „Breitbart News“ nežengiant į politinę teritoriją ir neblokuojant visos svetainės.

Kitas anonimiškumo pagrindu bendrauti sutikęs leidėjas teigė, kad ši pertvarka galimai bus naudinga tinklaraštininkų platformoms ir autorių tinklams. Šaltinio teigimu, tikėtina, kad blokavimas puslapių lygmeniu padės šioms svetainėms išsiaiškinti, kodėl jos yra netinkamos, neapribojant jų iš esmės. Reklaminių apgavysčių tema konsultuojantis Augustine‘as Fou neabejoja, kad reklamos blokavimas puslapių lygmeniu bus labiausiai naudingas nedidelėms teisėtoms svetainėms, kurių reklamos reguliariai blokuojamos, kai tik vienokie ar kitokie kibernetiniai piktadariai sukompromituoja bent vieną iš šių svetainių puslapių.

Be to, „Google“ ruošia naują leidėjams skirtą įrankį „AdSense“ sistemoje, kuris suteiks jiems galimybę centralizuotai kontroliuoti, ar jų reklama atitinka „Google“ taikomą politiką. Anksčiau leidėjai gaudavo elektroninius laiškus ar pranešimus, kai tik jų reklamos būdavo pašalinamos, tačiau nebūdavo centralizuoto būdo patikrinti, ar tam tikros reklamos yra vertinamos, ar vis tik jos yra šalinamos, jau nekalbant apie tai, kokios viso to priežastys.

Šiuo įrankiu gali naudotis 1200 bandomieji partneriai, o jau šio mėnesio gale jis taps prieinamas visiems 2 milijonams „AdSense“ sistemą naudojančių partnerių. Kadangi „Google“ reklaminę produkciją naudoja daugybė internetinių svetainių, šis pokytis, padėsiantis mažiesiems žaidėjams atitikti taikomus standartus, galimai turės bendro poveikio reklamos milžinei, net jei tai ne itin aktualu stambiesiems leidėjams. Vis tik, anot J. Festa, naujasis įrankis bus naudingas net ir aukščiausios kategorijos leidėjams, kad šie galėtų pasitikrinti, ar atitinka „Google“ keliamus reikalavimus. „Kiekvieno leidybininko svetainė metams bėgant keičiasi“, - patikino jis.