Šių metų pradžioje Lietuvoje atsiradusi galimybė žiūrėti amerikiečių internetinės televizijos „Netflix“ transliuojamą turinį, regis, sukėlė didelį ažiotažą viešojoje erdvėje.

Reikia pripažinti, kad, po trijų mėnesių užsienio internetinės televizijos buvimo Lietuvoje, jos žinomumas išsaugo beveik 10 % - apie „Netflix“ kovą žinojo 46% interneto vartotojų. Didžiausias šios svetainės žinomumas yra jauniausių vartotojų – 15-19 m. ir 20-29 m. – tarpe: atitinkamai 57% ir 50%. Šiuo požiūriu, taip pat, ryškiai išsiskiria didžiųjų miestų gyventojai – 62% jų atsakė žinantys apie „Netflix“ Lietuvoje, kai tuo tarpu kitose vietovėse žinančiųjų dalis yra 34-38%.

Tačiau realus „Netflix“ žiūrimumas nėra labai įspūdingas. Tik labai nedidelė dalis interneto vartotojų jau naudojasi (2,2%) arba yra tvirtai nusiteikę ja naudotis (2,2%). Sausį tvirtai apsisprendusių pasinaudoti „Netflix“ buvo 2,8% respondentų, kas iš esmės ir atspindi tą interneto vartotojų dalį, kuri realiai žiūrėjo „Netflix“ vėliau.

Nepaisant didėjančio „Netflix“ žinomumo, bendras interneto vartotojų noras išbandyti „Netflix“ siūlomą pirmą mėnesį nemokamai nuo sausio mėnesio sumažėjo net 16% - iki 40%. „Netflix“ siūlomą pirmą mėnesį nemokamai jau išbandė arba šiuo metu išmėgina tik 3,2% apklaustųjų. Artimiausiu metu tą padaryti galvotų dar 37% interneto vartotojų. Pastebima, kad jauniausi respondentai dažniau linkę, pasinaudojus nemokamu mėnesiu, nutraukti paslaugą, o vyresni interneto vartotojai labiau linkę dėl to nuspręsti bandymo laikotarpiu.

Naudojimosi mokama televizija „Netflix“ atėjimas, tikėtina, smarkiai nepaveiks. Šiuo metu atsisakiusių mokamos televizijos Lietuvoje yra 5% apklaustų interneto vartotojų, kurie naudojasi arba norėtų naudotis „Netflix“, tačiau, tai nebūtinai susiję su šios internetinės televizijos atėjimu. Svarstančių tokią galimybę yra apie 20% respondentų, tačiau 75% atsakiusiųjų arba atsisakyti nelinkę, arba nėra dėl to apsisprendę. Labiausiai būtų linkę atsisakyti mokamos televizijos jauniausi, 15-19 metų amžiaus, respondentai, kurių grupėje televizijos žiūrimumas ir taip nėra labai aukštas, o didesnes pajamas gaunantys apklaustieji stipriausiai linkę ją pasilikti.

Vertinant „Netflix“ siūlomus planus, pastebima, kad populiariausias būtų bazinis, 7,99 Eur kainuojantis planas - jis būtų labiausiai priimtinas 45% apklaustų interneto vartotojų, kurie jau naudojasi arba naudotųsi Netflix, standartinis paketas už 9,99 Eur – 41% apklaustųjų, o „Premium“ paketas už 11,99 Eur mėnesiui – 15%.

Labiausiai norimas žiūrėti turinys „Netflix“ yra filmai (84% tų, kurie jau naudojasi arba būtų linkę naudotis šia televizija) ir serialai (55%). Pastarieji labiausiai domintų 20-29 metų respondentus, o TV laidos būtų įdomiausios 40-50 metų respondentams.

Internetinė 15-50 metų amžiaus respondentų apklausa vyko 2016 m. kovo 7-18 d. OMD Snapshots sistemoje apklausti 1386 interneto vartotojai.

OMD. THE FUTURE OF LITHUANIA, 2016.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją