Kodėl visi taip nori partizaninio marketingo? Nes jis leidžia sutaupyti ir efektyviai veikia. Tačiau tam vietoj maišo pinigų reikia turėti daug gerų idėjų. Kaip pritaikyti partizaninį marketingą savo veiklai pasakoja Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Rytis Buračas.

Partizaninio marketingo sąvoka pasaulyje žinoma jau nuo 1984 m. – jos autorystė priklauso amerikiečiui Jay Conradui Levinsonui. Kai didžiausios pasaulyje kompanijos leisdavo milijonines sumas marketingui, norintiems išlikti smulkesniems verslininkams teko ieškoti kitų būdų išlikti. Kūrybiškiausi suprato, kad geros idėjos gali atstoti finansinius išteklius ir leisti būti pastebėtam milžiniškame informaciniame triukšme.

R.Buračas pastebi, kad šiais laikais, tiesą sakant, išskirti partizaninį marketingą dažnai nėra tikslinga – visi stengiasi būti kuo originalesni ir naudoti kitokius būdus nei kažkada visiems buvusios įprastos reklamos. Ne tik dėl to, kad taip pigiau. Nors tai, be abejo, irgi svarbi priežastis, bet visiems įprastos priemonės dažnai paprasčiausiai nebeveikia.

Marketingo ekspertas akcentuoja, kad svarbiausias dalykas, kurio šiais laikais turi nepamiršti kiekvienas marketingo specialistas – įsigilinti į savo vartotojo elgseną. „Jokių universalių priemonių nėra. Kiekvienas verslas turi savo specifiką, skirtingus klientus su skirtingais įpročiais ir poreikiais, skirtingai besielgiančius konkurentus ir dar daug kitų faktorių. Yra principai, kuriuos taikant pasiekiamas rezultatas. Reikia būti lanksčiam, mokėti pažvelgti į rinką iš viršaus, gebėti pajausti pirkėją – visam tam yra rinkos tyrimai, kurie padeda tiksliai atsakyti į šiuos klausimus, bet yra ir laisvai prieinamų daugybė resursų tiek apie visas rinkas, užsienio analogus, tiek apie vartotojų elgseną“, - sako jis.

Nuo ko turėtumėte pradėti? R.Buračas dalinasi 7 žingsniais, kurių laikydamiesi galite pritaikyti partizaninį marketingą savo kasdienei profesinei veiklai.

1. Tiksliai įvardinkite savo tikslus.

Kokių konkrečių veiksmų jūs tikitės, kad klientas imsis? Koks labiausiai trokštamas veiksmas, kurį jūsų klientas turėtų atlikti? Įvardinkite, kokias kliento problemas išspręsite.

2. Įvardinkite savo privalumus, kodėl klientas turi rinktis Jus, o ne konkurentą.

Įvardinkite savo privalumus. Jūsų išskirtinumas – tokios savybės, kokių konkurentas neturi. Jūsų privalumai – ar pirkėjas Jus rinksis už tai? Kaip Jūs juos pateiksite pirkėjui? Kokią naudą pirkėjas gaus?

3. Nustatykite savo tikslinę auditoriją.

Apsvarstykite: kokie žmonės greičiausiai gali būti jūsų klientais? Kas yra Jūsų auditorija? Ar galite išskirti pirmines ir antrines auditorijas? Apibrėžkite kokie produktai, kokiai tikslinei auditorijai jie bus patraukliausi.

4. Aprašykite savo vietą (nišą) rinkoje.

Už ką/kaip jūs norite būti rinkoje žinomi ir atpažįstami? Įvardinkite kokios yra rinkos Jūsų nišai. Prisiminkite, kad lengviau yra patenkinti mažesnės rinkos poreikį, nei didelės.

5. Numatykite marketingo ginklus, kuriuos naudosite.

Kokią taktiką jūs naudosite, kad įgyvendintumėte savo tikslus? Kokiais kanalais pasiekta Jūsų auditorija reaguos stipriausiai? Ginklų (priemonių) parinkimas yra kertinė priemonė.

6. Koncentruokitės ties savo verslo/veiklos išskirtinumu.

Svarbu turėti verslo tapatybę. Megzkite dialogą su savo auditorija, klientais. Jie išskirtiniai, taip pat kaip ir Jūs.

7. Numatykite biudžetą.

Kiek pinigų Jūs planuojate investuoti į savo veiksmus? Daugelis partizaninių veiksmų yra nemokami. Pinigų nereikalauja: laikas, pastangos, įsipareigojimas. Taip pat investuokite į gerą verslo pristatymą.

Viskas atrodo paprasta? Svarbiausia dalis ne perskaityti šiuos žingsnius, o į kiekvieną iš keliamų klausimų surašyti aiškius ir detalius atsakymus. Kai konkrečiai žinosite, ką, kaip ir kodėl darote, tuomet marketingas veiks taip, kaip to tikitės.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją