Pastaruoju metu vis labiau didėjantis reklamos kiekis didžiuosiuose naujienų portaluose (viename iš portalų netgi pastaruoju metu pastebimi reklamų neišrodymai dėl per didelio užimtumo) bei tvyranti gaji native ads, turinio rinkodaros efektyvumo palyginti su standartiniais reklaminiais skydeliais tendencija suponuoja apie galimai prastėjančius efektyvumo rezultatus.

Norint bent iš dalies patikrinti ir galbūt paneigti kylančius nuogąstavimus, buvo atliktas eksperimentas, kurio metu reklaminis skydelis (finansų sektoriaus kliento) tuo pačiu laiku transliuotas dvejose aplinkose: (1) vieno iš naujienų portalo tituliniame puslapyje ir (2) to paties portalo analogiškoje pozicijoje, tačiau tik Adblock įskiepį, blokuojantį reklamas, įsidiegusiems vartotojams. Kitaip tariant buvo sukurtos dvi eksperimentinės aplinkos, atspindinčios tiek realią situaciją, tiek hipotetinę, kuomet nėra jokio reklaminio triukšmo ir visas lankytojų srautas (apie 20% interneto vartotojų, kurie blokuoja reklamas) tenka vienam vieninteliam prekės ženklui. Kadangi abu sprendimai atliko skirtingą faktinį parodymų kiekį, tam, kad objektyviai palyginti ad.block ir titulinio puslapio rezultatus, buvo išskaičiuotas išvestinis rodiklis, atspindintis parodymų konvertavimosi į sesijas procentą.

Gauti rezultatai parodė, kad reklaminių skydelių parodymai reklamas blokuojantiems vartotojams į paspaudimines sesijas konvertavosi net 1,8 karto daugiau. Kalbant apie atvestų vartotojų kokybę, svarbesnis kriterijus visgi buvo ne tai, iš kokios aplinkos jie atėjo, o kuris reklaminių skydelių vizualinis sprendimas buvo spaudžiamas. Pavyzdžiui, srautas iš vieno vizualinio sprendimo vidutiniškai prekės ženklo svetainėje praleido net keturis kartus ilgesnį laiką palyginti su kitu.

Nors 1,8 karto skirtumas yra reikšmingas skaičius, tačiau svarbu paminėti, kad privilegija transliuoti reklamas ad.block aplinkoje yra maždaug 1,4 karto brangesnė už įprastas, be to, susiduriama su ribota lankytojų rato problema, kuris šiuo metu Lietuvoje kaip minėta sudaro apie 20% visų interneto naudotojų.

Kitas svarbus dalykas, kad nors įprastos banerinės kampanijos dažnai kritikuojamos dėl žemų spaudžiamumo rodiklių palyginti su įvairiais turinio sprendimais, žvelgiant į eksperimento rezultatus matome, kad kritinę reikšmę visgi turi kūrybinis išpildymas, kuris kartu su tinkamai atliktu transliuojamų pozicijų planavimu bei turint omenyje tai, kad nors vartotojai iš karto ir nepaspaudžia ant skydelio, vėliau visgi didelė dalis jų grįžta per google paieškas ar kitais būdais, generuoja teigiamą ROI (Return On Investment i investicijų grąža). Iš kitos pusės, akivaizdu, kad jeigu nebus reaguojama į evoliucionuojančią aplinką, tokių tradicinių kampanijų rezultatai ir toliau prastės, bet dėl to bus kalta tikrai ne reklamos forma, o veikiau netinkamas jos išpildymas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją