Prieš kelerius metus atsiradusios 360 laipsnių kameros žadėjo tikrą revoliuciją – pagaliau galime atsidurti įvykių centre net nepakilę nuo savo sofos! Tai ypatingai aktualu šiandien, kai rinkodaros specialistai koncentruojasi į žmonių patirtį, jų išgyvenimus ir jausmus reklamuojamo objekto atžvilgiu. O rinkos ekspertai sutartinai tvirtina, kad šiais metais nešiojami ekranai muš populiarumo rekordus lyginant su nešiojamais ar stacionariais kompiuteriais. Todėl 360 laipsnių kamera skamba kaip dar viena niša, kurią galime išnaudoti siekdami reklamos ar prekinio ženklo populiarinimo tikslų. Bet ką tokio gero žada šios kameros mados industrijai?

Praėjusiais metais „Samsung“ ir Didžiosios Britanijos žurnalas „Elle“ įgyvendino bendrą projektą. Pirmą kartą 360 laipsnių kamera „Samsung Gear 360“ buvo panaudota „Elle“ Stiliaus 2016 apdovanojimuose. Ši iniciatyva pasitikta ypač optimistiškai, kaip naujas būdas pamatyti mados pasaulį iš arčiau (o kas to nenori?). Taip, iš tiesų pačios mados industrijos atstovai labai džiaugėsi tokia nauja patirtimi, pirmą kartą raudonasis kilimas iš taip arti! Deja, pats filmuotas reportažas nesusilaukė nei daug peržiūrų, nei didelio susidomėjimo, o gal net greičiau kritikos. (Galite patys pažiūrėti įrašą ir įvertinti šio reportažo kokybę).

Ar naujosios 360 laipsnių kameros gali pritapti mados industrijoje ir prisitaikyti prie aukštų mados kokybės reikalavimų?

Vaizdo kokybė. Taip, techniniuose aprašymuose pažymima, kad šios kameros filmuoja aukštos rezoliucijos vaizdus. Tačiau technologijos vis dar nepasiekė tokio lygio, kad sferinis vaizdas atrodytų taip pat kokybiškai mažame ir didesniame ekrane. O turint omenyje, kad šią 360 laipsnių kamerą būtų galima pritaikyti madoje, reikalinga itin aukšta kokybė, nes kitu atveju kūriniai praranda dalį savo estetikos ir netgi vartotojo patirtis negali atpirkti kokybės, kurią suteikia 2D aukštos rezoliucijos kameros.

Vaizdo priartinimas. Vertėtų nepamiršti ir to, kad 360 laipsnių kameros nėra pritaikytos vaizdo priartinimui, tam, kad galėtume akcentuoti detales, todėl perteikiamas vaizdas išlieka visada toje pačioje perspektyvoje.

Vaizdo akcentavimas. Pagalvokime, kokia iš esmės yra, pavyzdžiui, reklamos misija? Pateikti produktą iš geriausios jo pusės, akcentuoti detales, pateikti produktą taip kaip tikimės, kad vartotojas suprastų mūsų žinutę. Dėl to naudodami mums įprastas kameras, turime galimybę rodyti tik mums „patogią“ vaizdinę medžiagą. Be to, mados šou metu turime vos kelias akimirkas tam, kad įvertintume visą įvaizdį ir kolekcijos sėkmę, kuri nulemia visą ateinančio sezono sėkmę. Ar daug kūrėjų sutiktų rizikuoti vaizdo kokybe?

Programinė įranga ir ja naudotis gebantis žmogus. Taip, visų pirma tam, kad pasiektume kuo geresnės kokybės vaizdą, reikalinga itin gera vaizdo apdorojimo programa ir kol kas tokios programos yra brangios. Be viso to, negalima pamiršti žmogiškojo faktoriaus: reikalingas žmogus, gebantis naudoti tokias programas ir tuo pačiu metu gebantis kurti aukštos kokybės turinį. Tad kol 360 laipsnių kamera vis dar išlieka naujovė, jos pritaikymas madai išlieka pakankamai ribotas dėl pamatinių išteklių trūkumo.

Didelės apimties vaizdas. Akivaizdu, kad 360 laipsnių kameros yra labiausiai orientuotos į nešiojamus ekranus, kaip kad vartotojų išmanieji telefonai. Tam, kad vartotojas tikrai peržiūrėtų filmuotą medžiagą, ji turi užsikrauti greitai, kitu atveju jis tiesiog pereis prie kitos informacijos. 360 laipsnių kamerų filmuota medžiaga reikalauja daug resursų, vadinasi, ir jos paleidimas trunka ilgiau nei paprastai filmuotos medžiagos, jau atmetus ir tokius faktorius kaip daugiausiai naudojami telefonų modeliai, jų programinės įrangos, interneto greitis ir prieiga.

Iš tiesų, negi nėra jokios ateities 360 laipsnių kameroms madoje?

Iki šiol teko matyti tik 360 laipsnių kameros pritaikymą standartiniams mados šou, kuriuose tinklaraštininkai ar mados žurnalai patys imasi iniciatyvos filmuoti modelius. Tokiais atvejais mes vienoje pusėje matome modelius, žengiančius vienas po kito, o aplinkui visus svečius. Ir, deja, bet dėl anksčiau minėtų šios kameros apribojimų, kokybė (nors vaizdas ir pateikiamas tarsi aukštos rezoliucijos) visiškai nedžiugina. Nedžiugina ir pasirinktas filmavimo kampas, nes tokį patį vaizdą, bet daug kokybiškesnį, galime išgauti net savo išmaniuoju telefonu (pavyzdžiui, čia).

Jeigu žvelgtume į ateitį (kai vaizdo kokybė bus labiau ištobulinta), geriausias tokios kameros pritaikymas būtų mados šou, tikslingai orientuotas į tokį jo filmavimą. Iš iki šiol vykusių mados šou ir jų koncepcijos pirmiausia kaip pavyzdį galime pateikti Thom Browne mados šou stilistiką: veiksmas vyksta apibrėžtoje erdvėje (kvadrate ar apskritime), modeliai lieka scenoje, viskas vyksta lėtai, paliekant galimybę gerai įsižiūrėti į kiekvieną kūrinį. Tokiu atveju galime tikėtis tikrai kokybiškos vartotojo patirties, nes vartotojas turi laiko viską apžiūrėti iš 360 laipsnių kameros pozicijos, kas nebūtų labai įmanoma tradicinio podiumo atveju.

Technologinės inovacijos iš tiesų yra tiek mados, tiek kitų rinkų ateitis. Vienos iš jų yra labiau tinkamos vienoms industrijoms, kitos kitoms. Tad negalima teigti, kad 360 laipsnių kameros neturi ateities, greičiau jos turi daug potencialo ir plačią erdvę tobulėti: tobulėti ne tik iš technologinės pusės, bet ir sukuriant naujus iššūkius mados profesionalams.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją