„Facebook” vakar paskelbė atsisakantis reklamos planavimo įrankio „Facebook Exchange“ (FBX): vietoj to jis daugiau dėmesio skirs kitų produktų, pavyzdžiui, „Facebook Audience Network“ vystymui. Ką tai reiškia reklamos planuotojams ir užsakovams?

„Omnicom Media Group“ skaitmeninės komunikacijos padalinio „Resolution Media“ vadovas Tadas Kupscys pastebi, kad šiai dienai „FBX” yra integruotas į nemažai reklamos pirkimo platformų. Lietuvoje populiariausios – „Adform” ir „Adtarget.me”, apjungiančios įvairius inventorius.

„Tokia inventorių integracija yra patogi ne tik dėl to, kad leidžia visus inventorius pirkti vienoje platformoje, tačiau taip pat suteikia galimybę efektyviau valdyti kampaniją. Paprasčiausias pavyzdys – vartotojui pamačius reklamą „YouTube” kanale, jam žinutės jau galime neberodyti „Facebook” aplinkoje. Uždarius „FBX”, „Facebook” inventorius bus izoliuotas nuo rinkos ir prieinamas tik „Facebook” ekosistemoje”, - aiškina jis.

Ką tai reiškia reklamos užsakovams? „Lietuvoje greičiausiai tai pajus rinkos dalyviai, naudojantys pakartotinės rinkodaros sprendimus - kai vartotojams reklaminiame skydelyje rodoma žinutė priklausomai nuo tinklapyje atliktų veiksmų. Didelė dalis rinkos dalyvių naudoja „Adtarget.me” platformą, kurioje įdarbinti visi inventoriai, įskaitant ir „Facebook”, kurio nebeliks. „Facebook” yra vienas efektyviausių kanalų rinkoje ir jo nebuvimas gali būti ženklus praradimas tam tikrų įmonių skaitmeninei rinkodarai. Todėl neabejotinai reikėtų pergalvoti savo komunikacijos strategiją: neretam teks pradėti naudoti bent keletą platformų pakartotinei rinkodarai, įskaitant ir „Facebook”. Tai nėra itin patogu, nes kelių platformų naudojimas gerokai padidins darbo apimtis”, - sako T. Kupscys.

Visgi, pasak T. Kupscio, yra ir gerų žinių - savo strategijos įgyvendinimas tiesiogiai „Facebook” platformoje turėtų padidinti kampanijų efektyvumą. „Esame seniai pastebėję, kad pats „Facebook” sugeba gerokai efektyviau optimizuoti savo inventorių, nei kitos platformos”, - sako jis.

T. Kupscys pastebi, kad panašiai į „Facebook” pasielgė ir „Google” su „YouTube” inventoriumi. „Jau nuo šių metų pradžios „YouTube” video inventoriaus negalima pirkti per trečių šalių platformas, kas apsunkino galimybę išlaikyti pilną integraciją su kitais kanalais. Stebime situaciją, kai didieji rinkos žaidėjai bando suformuoti uždaras ekosistemas skaitmeninės rinkodaros srityje, siekdami atsiriboti nuo kitų rinkos dalyvių ir galbūt taip išvengti mažųjų rinkos žaidėjų konkurencijos, taip pat siekiama daugiau reklamos užsakovų investicijų pritraukti tiesiogiai į savo valdomus kanalus”, - aiškina jis, pridurdamas, kad šis reiškinys netgi įgijo specifinį terminą „walled gardens“.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją