Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization (SEO)) gali būti itin problematiška sritis verslui. Net pasisamdžius SEO ekspertą, kuris geriausiai išmano kainas ar paieškos algoritmus, gali paaiškėti, jog jis nepateiks esminės informacijos apie itin svarbius aspektus.

Taigi, prieš pasisamdydami SEO žinovą įsitikinkite, ar tik nesate kvailinamas. Venkite šių 7 prasimanymų:

1. „Puikiai išmanau visus algoritmus“.

Tik „Google" žino, kokie iš tikrųjų yra paieškos algoritmai. SEO specialistas gali įvertinti šimtus klasifikavimo faktorių, bet jis tikrai nežinos visų.

Nors „Google" yra atskleidusi keletą jų, tačiau kitus SEO žinovai tyrinėdami sistemas turi išsiaiškinti patys. Bet nepamirškite, ši paieškos sistema irgi neatsilieka – ji visuomet pasiruošusi atnaujinti bei koreguoti savo sistemas.

2. „Aš galiu bet kokiam verslui padėti pasiekti aukštumas“.

Įmonės skiriasi savo veiklos sritimi, taigi žmogus, atsakingas už SEO, privalo būti puikiai susipažinęs su Jūsų verslo niša ir auditorijos poreikiais. Tik taip organizacijai jis galės padėti tarp paieškos rezultatų užimti aukščiausias pozicijas.

Kuomet negalite SEO skirti didelio biudžeto, dauguma profesionalų Jums turėtų pasiūlyti ilguosius raktažodžius (angl. longtail keywords). Taip nesunkiai Jus galės rasti žmonės, kurie aiškiai žino ko jiems reikia. Pvz., naudojantis „Google" paieškoje raktažodžiu „sofa“, rezultatų pasitaikys labai daug ir konkuruoti su aukščiausias pozicijas užimančiomis įmonėmis bus nelengva, tačiau nepamirškite, kad yra žmonių, žinančių konkrečius savo poreikius. Atsiras ne vienas paieškos langelyje suvesiančių žodžius „kietmedžio rėmo sofa dengta oda“. Štai čia Jūsų šansas tokius aiškių poreikių lankytojus pritraukti savo pusėn.

3. „SEO yra viskas, ko Jums reikia“.

Nors SEO ir itin svarbus įrankis siekiant patraukti auditorijos dėmesį, tačiau tikrai ne vienintelis.
Puikūs verslo specialistai geba varijuoti tarp skirtingų priemonių ir informacijos sklaidos kanalų. Norint užsitikrinti gerus rezultatus, į strategiją nepamirškite įtraukti turinio rinkodaros, reklamos ar viešųjų ryšių kampanijos. Šios taktikos dažnai viena kitą papildo.

Geriausias laikas panaudoti SEO yra tada, kai savo tinklalapyje lankytojams turite sukūrę įdomų turinį.

4. „Kuo daugiau nuorodų, tuo geriau“.

Neskaitant „Google" pastangų nubausti domenus naudojančius daug nekokybiškų nuorodų, atgalinės nuorodos vis dar yra labai reikšmingas įrankis norint pasiekti auditoriją.

Tačiau „Google" labai atidžiai stebi, kokios nuorodos dominuoja Jūsų tinklalapyje. Dirbdami su SEO specialistu išsiaiškinkite, jog jis tikrai gerai supranta, kokio tipo nuorodos Jums reikalingos: teisėtos, svarios bei aukštos kokybės.

Stenkitės sužinoti ir kokio tipo interaktyvių nuorodų strategijas jiems yra tekę kurti. Venkite tų, kurie sakys „kuo daugiau nuorodų, tuo geriau“, nes tai gali neigiamai paveikti Jūsų verslą.

5. „Pasikartojantis turinys nepaveiks Jūsų SEO“.

Paieškos sistema „Google" labai akylai stebi tuos, kurie pateikia pasikartojantį turinį ir taip manipuliuodami paieškos sistemomis siekia pritraukti kuo daugiau lankytojų.

Neprofesionalūs SEO specialistai mano, jog tai niekaip Jūsų nepaveiks, bet jie klysta. „Google" nežino ko siekiate kurdami pasikartojantį turinį, todėl rekomenduoja:

• Kuo labiau sumažinti turinio pasikartojimą.
• Sumažinti standartinius pasikartojimus.
• Vengti neišbaigtų žinučių publikavimo.
• Nurodyti Search Console, kaip indeksuoti Jūsų internetinį saitą.

Įsitikinkite, kad SEO specialistas gerai suvokia „Google" rekomendacijas ir rimtai jas vertina.

6. „Padarysiu taip, kad atsidursite pirmame „Google" paieškos puslapyje“.

Visi SEO specialisto įtikinėjimai, kad lengvai ir greitai padės Jums atsirasti pirmose paieškos rezultatų pozicijose ar per mėnesį sutvarkys Jūsų SEO, yra netiesa. Nepasitikėkite niekuo, kas garantuoja žaibiškus rezultatus.

Tinklalapio pozicija gali pakeisti vietą dėl pačių įvairiausių priežasčių. Realiai vertinantis situaciją SEO specialistas nesakys, kad jis gali padaryti kažką, kuo pats nėra užtikrintas.

Dirbkite su tokiais žmonėmis, kurie nieko nežada, tačiau yra sukaupę didelę ir sėkmingą patirtį.

7. „Viskas, ko Jums reikia, tai sekti „Google" rekomendacijas“

97 % „Google" savo pajamų gauna iš skaitmeninės rinkodaros – šios paieškos sistemos tikslas ir yra, kad verslininkai leistų pinigus. Jei būtų paprasta pozicionuoti be to, niekas tiek daug lėšų internetinei reklamai neskirtų.

„Google" rekomendacijos gali padėti, tačiau efektyvus SEO tuo nesibaigia. Geras SEO ekspertas daug dėmesio skirs svetainės elementams, darantiems didžiausią įtaką SEO. Jis taip pat visuomet stebės ir ieškos naujų būdų, kaip Jūsų tinklalapiui pasiekti aukščiausias pozicijas.

„SEO ekspertas turi ne tik žinoti, koks yra šių dienų SEO, tačiau ir suprasti „Google" ateities viziją. „Google" visada propaguos kokybišką ir aktualų turinį, o tai yra esminiai rodikliai, į kuriuos reikia susitelkti atliekant optimizavimą paieškos sistemoms“ – teigia „63 Wire Marketing“ marketingo inžinierius Vytautas Urbonas.

Remtasi entrepreneur.com ir „63 Wire marketing“ medžiaga

M360


Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus