Transporto sektorius yra vienas didžiausių aplinkos teršėjų, ypač kuru varomi lengvieji automobiliai, kurie yra atsakingi už didelę dalį į aplinką patenkančio CO2. Pasak elektromobilių dalijimosi įmonės „Spark Technologies“ įkūrėjo ir vadovo Nerijaus Dagilio, renkantis keliones elektromobiliais, galima sutaupyti reikšmingą kiekį kenksmingų anglies dioksido emisijų, rašoma pranešime spaudai. „Luminor“ banko vyr. ekonomistas dr. Žygimantas Mauricas prideda, kad tai yra indėlis ne tik į taršos aplinkoje mažinimą, bet ir į Lietuvos kelią energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos link.

Lietuvoje jau sutaupė 3200 tonų CO2

Iš pirmos žvilgsnio mažas sprendimas – miesto kelionėms rinktis elektromobilį – gali virsti reikšmingu indėliu mažinant oro taršą. Tai taikliai atspindi Lietuvoje, Bulgarijoje ir Rumunijoje paslaugas teikiančios įmonės „Spark“ duomenys: nuo 2016 metų visose trijose šalyse klientai elektromobiliais nuvažiavo daugiau nei 40,6 mln. kilometrų, sutaupydami apytiksliai 7,3 mln. kilogramų į aplinką galėjusių patekti CO2 emisijų. Palyginimui, tokiam kiekiui šių išmetamųjų dujų sugerti reikėtų pasodinti bei užauginti daugiau nei 235 tūkst. medžių.

Lietuvoje vartotojai, besinaudojantys įmonės elektromobilių dalijimosi paslaugomis, nuvažiavo 17,9 mln. kilometrų, taigi padėjo sutaupyti maždaug 3,2 mln. kilogramų anglies dioksido. Tai prilygsta beveik 104 tūkst. pasodintų medžių.

„Mūsų misija – suteikti žmonėms galimybę rinktis netaršias transporto priemones tiek judėjimui mieste, tiek už jo ribų. Džiaugiamės matydami vis didėjantį vartotojų sąmoningumą dėl aplinkos tausojimo ir augantį susidomėjimą elektromobiliais – tai mus įkvepia ir toliau nuosekliai tobulinti teikiamas paslaugas ir kartu su klientais siekti reikšmingų pokyčių“, – teigė N. Dagilis.

Siekiant parodyti, jog kasdieniai sprendimai sumuojasi ir virsta reikšminga nauda, programėlėje vartotojai gali matyti savo bendrą kelionių statistiką, t.y. kiek CO2 pavyko sutaupyti visų kelionių metu.

Elektromobiliai – nauda ne tik gamtai

Vidutinis lengvasis automobilis į aplinką išmeta apytiksliai 180 g anglies dioksido per kilometrą: benzinu varomai transporto priemonei tenka 192 g, dyzelinu – 172 g CO2 kiekio vienam kilometrui. Per metus, eksploatuojant vieną taršų automobilį, į aplinką patenka maždaug 4,6 tonos anglies dvideginio. Kompensuoti tokį išmetamųjų dujų kiekį nėra paprasta, nes vienas suaugęs medis gali sugerti iki 31 kg CO2 per metus. Keliaujant elektromobiliu, į aplinką nepatenka tipinės išmetamosios dujos, taigi kasmet galima sutaupyti tūkstančius kilogramų anglies dioksido.

Norint užtikrinti elektromobilio neutralumą gamtai, svarbu atkreipti dėmesį kokia elektra yra naudojama jo įkrovimui. Vilniuje šiuo metu žaliosios energijos įkrovimo stotelėmis rūpinasi UAB „Ignitis“. Pasak šios bendrovės produktų vystymo vadovo Andriaus Šeršniovo, kiekvienas „Ignitis ON“ tinkle įkrauto elektromobilio kilometras yra nulinės emisijos, nes 100 proc. šiose elektromobilių įkrovimo stotelėse tiekiamos elektros energijos yra pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių.

„Mūsų įkrovimo tinklo sprendimas, kartu su elektrine transporto priemone, yra iš tikrųjų gamtai draugiška kombinacija, kuri nereikalauja iškastinio kuro, tokio kaip nafta ar dujos“, – teigė A. Šeršniovas.

Žygimantas Mauricas

Anot ekonomisto Ž. Maurico, mažesnė benzino, dujų ar dyzelino paklausa lemia ir mažesnį iškastinio kuro iš Rusijos poreikį, o tai leidžia judėti didesnės energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos link.

„Didesnė elektromobilių eksploatacija galėtų padidinti visos Europos Sąjungos energetinę nepriklausomybę. Didžiąją dalį naftos ir jos produktų ES importuoja, tačiau didžiąją dalį elektros energijos ši pasigamina pati. Taigi, mažesnė priklausomybė nuo kuro sustiprintų bendrą ES šalių energetinį saugumą, tame tarpe ir Lietuvos, – dėstė Ž. Mauricas. – Taip pat, mažėjanti kuro paklausa padidintų Rusijai įvestų sankcijų poveikį: kuo menkesnė paklausa, tuo mažesnė naftos kaina, o tai natūraliai lemtų ir mažesnes pajamas, plaukiančias į Rusijos biudžetą.“

Pasak N. Dagilio, energetinės nepriklausomybės didinimas buvo ir vienas iš esminių motyvų, lėmusių pačio „Spark“ įkūrimą. 2014 m. įvykusi Krymo aneksija paskatino susimąstyti, kokiais konkrečiais veiksmais galima būtų didinti atskirtį nuo stiprių ekonominių sąsajų su Rusija. Anot jo, elektromobilių idėja vienu šūviu nušovė du zuikius: jie ne tik mažina priklausomybę nuo rusiškos naftos produktų, bet ir veda švaresnės aplinkos link.

„Nėra abejonių, kad elektra varomi automobiliai yra transporto sektoriaus ateitis. Tačiau šiandieniniame kontekste, jie įgijo dar didesnę reikšmę. Labiau paplitusi šių transporto priemonių eksploatacija galėtų ženkliai sumažinti priklausomybę nuo kuro, kurio pirkimas nūdienos kontekste remia šalį agresorę“, – dėstė Dagilis.

„Šiuo metu Vilniuje mes galime pasiūlyti beveik 600 elektromobilių kelionėms. Ir toliau nuosekliai tobulinsime teikiamų paslaugų kokybę, sudarydami galimybę kiekvienam, norinčiam tiesiogiai prisidėti prie švaresnės miesto aplinkos kūrimo ir mažesnio kuro suvartojimo, tai padaryti „SPARK“ programėlėje, pasirenkant jų poreikius atitinkantį elektromobilio modelį.“

Siekiant toliau sparčiai vystyti įkrovimo stotelių plėtra Lietuvoje, įmonė metų pradžioje investavo į „eMobility International“ grupę, kuri vysto elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą Europoje. „Eldrive“ vykdo veiklą Lietuvoje, Bulgarijoje ir Rumunijoje bei plėtrą yra numačiusi į Latviją ir Lenkiją. Šiuo metu valdanti jau daugiau kaip 500 viešo įkrovimo taškų, per artimiausius porą metų grupė planuoja visose rinkose įrengti dar 1,000+ stotelių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją