Ketina skirti iki 200 tūkst. eurų


Iš visų gautų paraiškų buvo atrinkti 22 dalyviai, kurie turėjo galimybę pabendrauti su „Rimi“ atstovais ir pristatyti savo bandomųjų projektų pasiūlymus. Iš šios grupės dalyvių, sudaryta komisija atrinko šešis projektus, kurie pradės bandomuosius darbus, kuriems viso planuojama skirti iki 200 tūkst. eurų. Pinigai bus skirti dalyvių siūlomų produktų ar paslaugų testavimui. Laimėtojais tapo startuoliai „Traxlo“ (Lietuva), „Envelope“ (Estija), „LiTech“ (Estija), „goodbag“ (Austrija), „Footprints AI“ (Rumunija), „Revo Food“ (Austrija).

„Atviros inovacijos – tai efektyvus būdas didelėms įmonėms įnešti į organizaciją naujų idėjų ir darbo metodų. Per tris dienas trukusį hakatoną apie 60 prekybos tinklo darbuotojų susitiko su 22 startuolių atstovais, kurie pristatė savo idėjas komisijai. Šis bendradarbiavimo metodas pasiteisino, nes viršijome metų numatytą tikslą – vos per tris dienas inicijavome šešis bandomuosius projektus, skirtus naujiems verslo modeliams, efektyvumui ar tvarumui. Dabar įžengiame į įdomiausią etapą, kur numatome tikslus ir terminus bandomiesiems projektams pradėti ir jų rezultatų įvertinimui“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius, kuris kartu su kolegomis iš Estijos ir Latvijos hakatono metu vertino startuolių idėjas.

Nuo energijos taupymo iki maisto švaistymo mažinimo


Dar 20 startuolių dalyvavo internetinėje greitojo pristatymo sesijoje su „Rimi Future Business Board“ nariais. Vertintojų pripažinimą pelnė įmonė „Dabas Trauks“ (www.chum.lv), kuri pasiūlė sprendimą – vienkartinių indų iš avižų kūrimą. Šiai komandai bus suteikta prekybos tinklo mentorystė ir finansavimas, kad galėtų toliau plėtoti savo novatorišką sprendimą.

Taip pat hakatono „Hackers track“ laimėtojais tapo „Peak Save“ (Latvija), gavusi 3000 Eur, bilietus į konferenciją „TechChill 2024“ ir galimybę tolesniam bendradarbiavimui su „Rimi Baltic“. Startuolis sukūrė pažangiausią energijos optimizavimo sistemą, sukurtą specialiai maisto prekių parduotuvių šaldikliams. Antroji vieta ir 1500 EUR apdovanojimas atiteko „Help'a'bit“ (Estija), sukūrusiai būdą, kaip pagerinti maisto aukojimą maisto bankams, suteikiant jiems galimybę prašyti tikslių prekių, kurių trūksta. Na, o trečioji vieta ir 500 EUR apdovanojimas atiteko startuoliui „Food Fellas“ (Estija). Pastarieji atrado būdą, kaip suaktyvinti ir padidinti beveik pasibaigusio galiojimo prekių pirkimo procesą.

Iš viso į hakatono „Hackers track“ užsiregistravo daugiau nei 120 asmenų, o komandas subūrė 54 asmenys, tad šią kelionę pradėjo net 20 komandų. Keturias komandas subūrė ir prekybos tinklo darbuotojai, pabrėždami įmonės įsipareigojimą skatinti vidines inovacijas.

Inovacijos – vienas svarbių prioritetų


„Mūsų tikslas atliepti klientų lūkesčius. Dvidešimt pirmajame amžiuje be inovacijų pagalbos tai vargiai įmanoma. Praėjusiais metais mūsų bendra investicijų į naujoves suma siekė kiek daugiau nei 7 mln. eurų. Tad mums naujovės itin svarbu. Keli metai iš eilės labai didelį dėmesį skiriame veiklos efektyvumo ir darbuotojų produktyvumo didinimui. Peržiūrime procesus, organizacines struktūras parduotuvėse. Investuojame į sistemas ir įrankius, kurie padėtų geriau planuoti darbo valandas parduotuvėse, prekių judėjimą, užsakymus, likučius. Praėjusiais metais visuose mūsų prekybos centruose buvo pabaigta diegti LEAN darbo sistema, skatinanti pačius darbuotojus ieškoti ir siūlyti būdų dar geriau aptarnauti pirkėjus ir optimizuoti savo veiklą“ – pasakoja V. Lukoševičius.

Be to, 2022 metais buvo įgyvendinta šimtai didesnių ar mažesnių sprendimų, kurie padėjo taupyti elektros suvartojimą – įdiegti automatiniai valdikliai, sumažinti šaldomos įrangos kiekiai prekybos centruose, optimizuotas prekybos salių apšvietimas, išjungti pertekliniai parkavimo aikštelių apšvietimai, iškabų apšvietimas nakties metu ir t. t. Pradėtas apšvietimo modernizavimo projektas ir dešimtyje mūsų didžiausių parduotuvių keičiamas apšvietimas į ekonomiškesnį ir tvaresnį. „Tad hakatono metu pristatytos inovacijų entuziastų idėjos itin aktualios mums. Tik jų pagalba galime koja kojon žingsniuoti su naujausiomis mažmeninės prekybos tendencijomis, kurios, kas yra svarbiausia, mūsų klientams padeda apsipirkti greičiau ir patogiau“, – mintimis dalinasi V. Lukoševičius.