„Tele2 inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius paneigia mitą, kad patys brangiausi paspirtukai yra patys geriausi – kiekvienam reikėtų šią transporto priemonę rinktis atsižvelgiant į kelis esminius parametrus bei savo poreikius, tvirtinama pranešime spaudai.
Galia – daugumos elektrinių paspirtukų didžiausias greitis – 25 km/val., tačiau skiriasi jų galingumas, nuo kurio priklauso, kaip greitai jie įsibėgėja ir važiuoja į įkalnę. Galia matuojama pagal tai, kiek energijos yra sunaudojama – kuo daugiau galios, tuo daugiau vatų turi motoras. Elektrinio paspirtuko variklio galia gali svyruoti nuo 200 vatų iki 5000 vatų. Jeigu važiuojate lygiomis vietovėmis, o ne kalvomis, pakanka ir 250 vatų galios motoro, kurį turi didžioji dalis biudžetinės klasės paspirtukų. Šiek tiek brangesni paspirtukai turi apie 350-500 vatų galios motorus, kurie lengviau įveiks aukštesnes įkalnes ar nelygumus.
Atstumas – yra vienas esminių faktorių, renkantis paspirtuką. Vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo kelių dedamųjų: baterijos dydžio, motoro galios ar net paspirtuko svorio. Biudžetinio modelio paspirtuku vienu įkrovimu dažniausiai nuvažiuosite maždaug 25 km, o itin galingu modeliu net iki 150 km. Gamintojai dažniausiai nurodo, kokį atstumą galite nuvažiuoti, tačiau ekspertas pabrėžia, kad nereikėtų šiais skaičiais aklai pasitikėti – jie skaičiuojamas idealiomis sąlygomis, tad tikrasis atstumas bus iki 30 proc. mažesnis. Jei kasdien planuojate važiuoti didelius atstumus, turėtumėte pagalvoti apie tokį paspirtuką, kuris vienu įkrovimu gali įveikti kuo ilgesnį kelią.
Baterija – kaip ir visų įrenginių, paspirtukų baterijos laikui bėgant dėvisi. Biudžetinių paspirtukų baterijų gyvavimo ciklas siekia 300-500 įkrovimų, brangesnių modelių ciklas gali siekti iki 1000 įkrovimų. Svarbiausia įsivertinti, ar renkatės paspirtuką ilgam laikui, ar tiesiog norite jį išbandyti. Rekomenduojama įsigyti tokį paspirtuką, kuriam nereikia itin daug laiko įsikrauti – įkrovos laikas turėtų būti apie 6-7 valandos. Taip pat apsvarstykite modelį su greitojo įkrovimo funkcija, kuri padės netikėtose situacijose.
Stabdžiai – kokybiška stabdžių sistema yra svarbi elektrinio paspirtuko saugumui. Vienas iš labiausiai paplitusių ir veiksmingiausių stabdžių tipų yra diskiniai stabdžiai. Diskinius stabdžius sudaro prie padangos pritvirtintas metalinis diskas. Norėdami įjungti stabdžius, tiesiog paspauskite rankinę svirtį ant vairo. Kai kuriuose modeliuose gali būti būgniniai arba kojiniai stabdžiai, kurie paprastai reikalauja mažiau priežiūros, tačiau gali būti ne tokie veiksmingi. Aukštesnės klasės paspirtukuose paprastai stabdžiai būna įrengti ir ant priekinio, ir ant galinio rato, todėl stabdymas būna galingesnis, o slydimo rizika mažesnė.
Pakaba – paspirtukuose, kaip ir automobiliuose, nuo pakabos priklauso važiuosite minkštai ar kietai. Kokybiška pakaba leidžia nejausti kelio nelygumų ir drąsiai riedėti per duobėtus kelius. Pakaba gali būti spyruoklinė, hidraulinė arba guminė. Geresnės klasės modeliuose dažniausiai naudojamos spyruoklinės ir hidraulinės pakabos technologijos. Biudžetiniuose variantuose pakabos gali ir visai nebūti, amortizaciją užtikrina didelės padangos.
Padangos – gali būti bekamerinės arba pneumatinės. Pastarosios yra pranašesnės, nes geriau amortizuoja nelygų kelią, tai leidžia lengviau valdyti transporto priemonę. Tačiau jas lengva pradurti, todėl reikia daugiau priežiūros. Bekamerinės padangos nereikalauja tiek daug dėmesio, todėl yra populiarios tarp vartotojų, tačiau jomis šiek tiek sudėtingiau važiuoti nelygiu paviršiumi.
Lankstumas – elektriniai paspirtukai turėtų būti ne tik patogūs važiuoti, bet ir nešiotis. Prieš įsigydami šią transporto priemonę, įsitikinkite, ar jis jums ne per sunkus neštis ir ar galite jį sulankstyti. Dauguma elektrinių paspirtukų modelių turi sulankstymo mechanizmą, o kai kuriuose galima sulankstyti ir vairą.