„Alef Automotive“ teigė, kad jos transporto priemonė, pavadinta „Model A“, yra pirmoji skraidanti transporto priemonė, kuria galima važiuoti viešaisiais keliais ir pastatyti kaip įprastą automobilį.

Ji taip pat turi vertikalaus pakilimo ir nusileidimo galimybes. Ja, tikriausiai, bus galima vežti vieną arba du keleivius, nuotolis kelyje bus apie 320 kilometrų, o skrydžio nuotolis – apie 170 kilometrų.

Startuolis tikisi parduoti transporto priemonę už 300 tūkst. JAV dolerių už vienetą, o pirmasis pristatymas numatomas 2025 m. pabaigoje, praneša CNN.

„Alef Aeronautics“ skraidančio automobilio vizualizacija

FAA patvirtino, kad išdavė startuoliui specialų tinkamumo skraidyti pažymėjimą, leidžiantį naudoti transporto priemonę ribotais tikslais, įskaitant parodas, mokslinius tyrimus ir plėtrą.

Daugybė bendrovių kuria visiškai elektrinius VTOL (VTOL – transporto priemonių pakilimo ir nusileidimo orlaivių santrumpa). FAA teigė, kad „Alef“ yra „ne pirmas tokio tipo orlaivis“, kuriam išduotas specialus tinkamumo skraidyti pažymėjimas.

Tačiau „Alef“ pažymėjo, kad jos transporto priemonė skiriasi tuo, jog gali veikti ir keliuose, ir ore, atrodyti kaip įprastas automobilis ir stovėti įprastoje stovėjimo vietoje.

„Alef Aeronautics“ skraidančio automobilio vizualizacija

„Džiaugiamės gavę šį FAA sertifikatą. Tai leidžia mums priartėti prie to, kad žmonėms užtikrintume ekologiškas ir greitesnes keliones į darbą ir sutaupytume valandų valandas per savaitę. Tai vienas mažas žingsnis lėktuvams, vienas milžiniškas žingsnis automobiliams“, – sakė „Alef“ generalinis direktorius Džimas Dukhovny.

Startuolio interneto svetainėje teigiama, kad skraidantis automobilis bus sertifikuotas kaip „mažo greičio transporto priemonė“, o tai reiškia, kad asfaltuotu keliu jis negalės važiuoti greičiau nei maždaug 40 kilometrų per valandą greičiu.

„Daroma prielaida, kad, jei vairuotojui reikės greitesnio maršruto, vairuotojas pasinaudos „Alef“ skrydžio galimybėmis“, – skelbiama startuolio svetainėje.

„Alef Aeronautics“ skraidančio automobilio vizualizacija

Nepriklausomai nuo to, startuoliui vis dar reikia Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos patvirtinimo, kad būtų galima važiuoti keliais.

Transporto priemonė buvo kuriama nuo 2015 m. Keturi draugai: Konstantinas Kisly, Pavelas Markinas, Olegas Petrovas ir Džimas Dukhovnyj, įkvėpti filmų „Atgal į ateitį“ (kuriuose buvo numatyta, kad tais metais bus galima įsigyti skraidančių automobilių), nusprendė įkurti startuolį ir pabandyti juos sukurti.

Jų teigimu, 2018 m. buvo sėkmingai atliktas pradinis automatinis skeleto versijos automobilio bandomasis skrydis, o kitais metais – pilno dydžio prototipo skrydis. Tačiau „Alef“ teigė, kad jai reikia FAA specialaus tinkamumo skraidyti pažymėjimo, jog galėtų toliau vykdyti reikiamus mokslinius tyrimus ir plėtrą.

„Alef Aeronautics“ skraidančio automobilio vizualizacija

Startuolio kūrėjai taip pat teigia, kad šių metų pradžioje priėmė daugiau nei 400 skraidančių automobilių išankstinių užsakymų. Laukiantys bendroje eilėje turi sumokėti po 150 dolerių, o prioritetinėje – po 1,5 tūkst. dolerių.