Ličio trūkumas dabar yra esminė brangių akumuliatorių priežastis, tai didina elektromobilių ar eilinių prietaisų kainas. Ličio išgavimas 2018-2021 metais praktikai nesikeitė, tuo metu vien nuo 2020 metų iki 2021 metų ličio jonų baterijų gamyba padidėjo beveik dvigubai, apžvelgia portalas golem.de.

Geri laikai buvo 2018-ieji: ličio karbonatas tekainavo 6 eurus už kilogramą, žaliavos buvo per akis, tolesnė gavybos plėtra atrodė ekonomiškai neprasminga. Šiemet kilogramo kaina jau 75 eurai ir ji būtų dar didesnė, jei intervencijos į rinką nebūtų atlikusi Kinijos Vyriausybė.

Į rinkos situaciją greitai reaguoja Kinijos didžiausia baterijų gamintoja CATL. Ji 2021 metais pristatė planus masiškai gaminti natrio jonų baterijas pagal 2018-ų metų patentą.

Kokia natrio baterijų nauda?

Prieinamo natrio kiekis yra praktiškai neribotas, jo gavyba gerokai draugiškesnė aplinkai ir pigesnė. Žemės plutoje yra 500 kartų daugiau natrio nei ličio, natrį paprasčiausiai galima išgauti iš jūroje esančios druskos.

Dar natrio jonų baterijos būtų ir saugesnės, kadangi jos nedegtų, būtų mažiau jautrios temperatūriniams svyravimams, vertina emergingtechbrew.com.