Perskaičius „DevOps“ apibrėžimą, suprasti vis tiek sunku: „DevOps“ yra praktikos rinkinys, apjungiantis programinės įrangos kūrimą ir IT operacijas. Iš čia ir dvi sudurtinio žodžio dalys: „Dev“ atstoja programinės įrangos kūrimą (development), „Ops“ – IT operacijos. V. Sakalas sako, kad šis tipinis atsakymas nieko reikšmingo nepaaiškina, kadangi „DevOps“ – visų pirma yra naujas darbo būdas.

Kodėl į vieną „sukergus“ šias dvi atskiras sritis organizacijos galėtų tikėtis geresnių IT produktų ir sprendimų?

Problema – du padaliniai tarpusavyje nesusikalba

V. Sakalas rinkoje įžvelgia kelias problemas, kurios kyla organizacijose, turinčiose atskirus programuotojus ir sistemų administratorius.

„Kai kalbu su rinka, su verslais, per dažnai matau kompanijas, kur informacinės technologijos atsilieka nuo verslo. Ką tai reiškia – verslo inovacijos auga ir plėtojasi sparčiau, nei IT įmonėje. Galbūt dirbate kompanijoje, kur atėjote į IT komandą ir paprašėte naujos funkcijos, kurią norite paleisti klientams savo skaitmeniniame produkte, o jums atsako – ne, mes to negalime dabar padaryti, reikės išjungti sistemą, tai paveiks galutinius vartotojus, mums reikia tai daryti po trijų ar keturių savaičių“, – kalbėdamas LOGIN konferencijoje pavyzdį pateikė V. Sakalas.

Net ir išgirdus atsakymą „taip“, tokiose organizacijoje prasideda „linksmybės“: sistemų administratoriai įspėja, kad reikės viską perkonfigūruoti, kažkas neapgalvota, reikės keisti pagrindines platformos savybes, kažką perdaryti, ir užims labai daug laiko.

„Tai dvi problemos, kuomet IT organizacijai yra lyg našta. Net jeigu veikia viskas gerai, tačiau tave stabdo nuo inovacijų, tai įšaldo tavo konkurencingumą, lyginant su konkurentais“, – įspėja V. Sakalas.