Šiuo metu Lietuvos viešojo transporto parką sudaro apie 3200 transporto priemonių, iš kurių apie 13 procentų yra elektra varomos transporto priemonės (autobusai ir troleibusai).

„Nors apimtys auga, šiandien Europoje vidutiniškai vos 4 proc. viešojo transporto parko, kurį sudaro apie 200 tūkst. autobusų, yra elektrifikuoti. Siekiama, kad trečdalis (65 000) Europos viešojo transporto iki 2030 m. būtų nulinės emisijos – varomi elektra ir vandeniliu. Tais metais nulinės emisijos autobusai sudarytų du trečdalius visų registruojamų naujų miesto autobusų“, – pasakoja Susisiekimo ministerijos komunikacijos skyrius.

Tačiau ekspertai ragina nepamiršti, kad perėjimas prie nulinės emisijos nebus toks paprastas – kartu su juo turės būti užtikrinama įkrovimo infrastruktūros plėtra, elektros tiekimo pajėgumai. Anot Susisiekimo ministerijos, autobusų gamintojai taip pat turės greitai plėsti savo gamybos pajėgumus, kad patenkintų augančią paklausą.

„Spartesnę elektrinių autobusų plėtrą kol kas riboja įsigijimo kaina, kuri yra didesnė nei vidaus degimo varikliais varomų autobusų, ir dar tik besiplečiantis gamybos pajėgumų mastas“, – teigia Susisiekimo ministerijos komunikacijos skyrius.

2022 m. kovo 1 d. „Regitros“ duomenimis, bendras elektrinio viešojo transporto (autobusų ar troleibusų) skaičius siekė 430.

Daugiausiai elektrinių autobusų ir troleibusų turi Vilnius – 270, jį seka Kaunas – 149, Klaipėda ir Tauragės r. turi po 5, Jonavos r. sav. turi vieną.

Geležinkelis sparčiai elektrifikuojamas

Kaip teigia Susisiekimo ministerija, šiuo metu „LTG Link“ taip pat vykdo vieną didžiausių pirkimų – planuoja įsigyti atsinaujinančiais energijos ištekliais varomus traukinius.