Kelionės planas buvo paprastas – elektromobiliu „Citroen e-C4“ iš Vilniaus vykti į Lenkijoje esantį Augustovą, ten apsipirkti ir važiuoti atgal į namus Vilniuje. Kartu su kolega Edvinu Šulcu planavome iš sostinės pajudėti 8 val., o sugrįžti ne vėliau, kaip 18 val. Vis dėlto, nors iš anksto ruošėmės ir buvome numatę visą maršrutą bei sustojimų vietas, kur galėtume įsikrauti elektromobilį, jau nuo pat pradžių įvykiai bylojo, kad ši kelionė bus įdomi.

Nuvykę pasiimti automobilio susidūrėme su nesklandumu – įjungus elektromobilio variklį tuo metu, kai krovimo laidas būna įkištas į įkrovimo lizdą, vėliau reikia atitinkamos veiksmų sekos, kad krovimo laidą būtų galima ištraukti iš elektromobilio. Žmonėms, kurie elektromobilį vairuoja tik naudodamiesi automobilių nuomos paslaugomis arba ypatingomis progomis, kaip ši, toks atvejis tapo keblus. Vis dėlto, po nesėkmingų bandymų, kartu su „Fakto Auto“ atstovo pagalba, elektromobilį pavyko atjungti nuo įkrovimo stotelės ir mes pajudėjome. O pajudėjome tuomet, kai Tūkstantmečio, Oslo, Gariūnų ir kitos gatvės buvo tiesiog kimšte prikimštos automobilių. Tai lėmė, kad iš Vilniaus išvažiavome jau po 9 val.

Nepatyrimas irgi gali pakišti koją

Pirmasis planuotas sustojimas turėjo būti Lazdijuose, mat įvertinome, kad nors gamintojas deklaruoja, jog „e-C4“ viena įkrova gali nuvažiuoti 357 kilometrus, realiomis sąlygomis, nuvažiuojamas atstumas gali skirtis. Nors žemėlapių programėlė rodė, jog nuo Vilniaus iki Augustovo – 217 kilometrų, norėjome būti užtikrinti, kad vos kirtus Lenkijos sieną, jos miškuose nesusidursime su problema.

Svarbu tai, kad vos pajudėjus iš „Fakto Auto“ autocentro, automobilio skydelyje esantys duomenys rodė, kad galėsime nuvažiuoti apie 318 kilometrų. Vis dėlto, spūstys Vilniuje „prarijo“ daugiau svarbių kilometrų nei tikėjomės, o didesnis vėjas, įkalnės ir nuokalnės tapo priežastimi, kodėl nuvažiuojamo atstumo kilometrai „tirpo“ greičiau nei norėjosi. Pasiekę Lazdijus ir sustoję prie įkrovimo stotelės „turėjome“ 80 kilometrų nuvažiuojamo atstumo likutį. Na, o tuomet kelionė tapo labai įdomi.