The RTCL will turn to the court for it to order internet providers to block access to the website.

The access to Sputnik will be blocked as it has published contents of the Lithuanian national broadcaster's news website without consent.

RTCL chairman Mantas Martisius said during the meeting that Sputnik had failed to respond to a warning not to use others' contents.

"The website's administration has failed to take any action to remove the published copyright-protected contents," he told the meeting on Wednesday.

The media watchdog found that almost 1,500 articles were unlawfully published on the website, Andrius Katinas, an RTCL specialist, told the meeting.

Martisius said Sputnik could ask the RTCL to restore access after removing the infringements.

The watchdog's representatives say the decision is not related to Sputniks' contents but Lithuania's intelligence said last year the website is one of Russia's instrument used to implement its informational policy in the country.

According to Lithuania's intelligence, the website is used to expand Russian's influence on Lithuania's information space, spread anti-Western moods and form a public opinion favorable to the Kremlin.

It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Comment Show discussion