aA
Rusijos gynybos ministerija atmetė Švedijos gynybos ministro Peterio Hultqvisto pareiškimą, kad penktadienį oro erdvėje virš Baltijos jūros buvo pastebėtas Rusijos karinis lėktuvas, kuris vos nesusidūrė su keleiviniu lėktuvu, skridusiu iš Danijos sostinės Kopenhagos.
Švedijos karinių oro pajėgų naikintuvai JAS-39 Gripen
Švedijos karinių oro pajėgų naikintuvai JAS-39 Gripen
© DELFI (M.Bajarūno nuotr.)

„Susidūrimui tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros gruodžio 12 d., siejamam su Rusijos kariniu lėktuvu, nebuvo jokių galimybių. Skrydis buvo vykdomas griežtai laikantis tarptautinių oro erdvės taisyklių, nebuvo kirstos kitų valstybių sienos ir buvo laikomasi saugaus atstumo nuo keleivinių lėktuvų“, – sekmadienį sakė Rusijos Gynybos ministerijos atstovas Igoris Konašenkovas.

Jis pridūrė, kad Rusijos karinis lėktuvas skrido daugiau nei 70 km atstumu nuo keleivinio lėktuvo, pakilusio iš Kopenhagos.

Švedijos TV kanalas SVT šeštadienį paskelbė, kad keleivinis lėktuvas, skridęs iš Kopenhagos „Kastrup“ oro uosto, ore vos nesusidūrė su kariniu kitos šalies lėktuvu, kuris skrido su išjungtu atsakikliu, todėl nebuvo įmanoma jo identifikuoti.

DELFI primena, kad Rusija šeštadienio vakarą paneigė, kad į incidentą buvo pakliuvęs būtent jos lėktuvas.

Keleivinis lėktuvas skrido iš Danijos sostinėje Kopenhagoje esančio Kastrupo oro uosto, kai oro erdvės kontrolės tarnyba pastebėjo radarų nesusekamą lėktuvą.

Į orą skubos tvarka pakilo Švedijos ir Danijos naikintuvai.

„Karinis lėktuvas buvo be prietaiso, pagal kurį aviadispečeris gali identifikuoti lėktuvą, tačiau mums pavyko jį aptikti, todėl įspėjome civilinės aviacijos priežiūros tarnybas. Karinis lėktuvas apsisuko ir atsidūrė priešais keleivinį lėktuvą“, - pasakojo Švedijos Liuleo mieste esančios priežiūros tarnybos darbuotojas.

Jo teigimu, keleiviniam lėktuvui buvo nurodyta apsisukti, todėl pavyko išvengti susidūrimo, kuris, jei nebūtų imtasi šių priemonių, būtų įvykęs vos po minutės.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.