aA
Bendrovė “Iridium Satellite” pasiūlė JAV federalinei aviacijos valdybai (FAA) savo telekomunikacijų tinklo palydovus keleivinių lėktuvų pilotų pokalbių ir skrydžio parametrų sekimui realiu laiku.
"Iridium"
Iridium palydovas
Pasiūlymai pateikti po to, kai FAA paskelbė padidinto oro uostų ir lėktuvų saugumo programą. Bendrovės “Iridium” nuomone, sekant lėktuvus iš palydovų galima bus efektyviau reaguoti, jei teroristai mėgintų užgrobti lėktuvą. Turint informaciją apie tai, kas vyksta lėktuve realiu metu, sprendimai būtų priimami operatyviai. Jei vis tik katastrofa jau įvyko, ją galima išanalizuoti nelaukiant paieškų ir juodosios dėžės. Dažnai dėžės iššifravimas trunka mėnesius, o kartais apskritai neįmanomas. Be to, joje išlieka tik paskutinių 30 skrydžio minučių pokalbių ir telemetrijos įrašai.

Bendrovė pokalbius ir duomenis iš lėktuvų į skrydžio valdymo centrus ruošiasi retransliuoti realiu laiku. Žemai orbituojančioje “Iridium” grupėje šiuo metu yra 66 palydovai, aprūpinantys mobiliojo telefono ryšiu bet kuriame planetos taške.

Patys palydovai negali perimti civilinių aviacijos priemonių radijo ryšio signalo. Tam kiekvienas lėktuvas turėtų būti aprūpintas papildoma įranga. Vieno komplekto kaina yra maždaug 50 tūkst. dolerių (200 tūkst. Lt). Taip pat prisidėtų apie 200 dolerių (800 Lt) už 4 val. skrydžio įrašymą. Nepaisant to, bendrovė “Iridium” tvirtina, kad jei būtų pakankamai keleivių, papildomos išlaidos mažai pakeistų bilietų kainas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.