Šiuo metu vykdyti valstybinę transporto priemonių techninę apžiūrą nenurodytam laikotarpiui yra pavesta atlikti 10-čiai privačių centrų. Jie buvo atrinkti 1993 metais Susiekimo ministerijos organizuoto konkurso metu.
Šią sistemą kritikuojantis Seimo narys centristas Virginijus Martišauskas siūlo ją kuo greičiau liberalizuoti. Komiteto siūlymą Vyriausybei ištirti veikiančios techninės apžiūros sistemos efektyvumą bei poreikius ją keisti V.Martišauskas vadina sistemos liberalizavimo stabdymu.
"Jau keturis mėnesius Vyriausybėje yra svarstomas nutarimo projektas, kuriuo siūloma leisti atlikti technines apžiūras visoms atitinkamą lygį turinčioms įmonėms. Bet tai žodis užkliūva, tai dar kas nors, ir jis vis nepriimamas. Dabar klausimas atsidūrė Seimo Ekonomikos komitete", - sakė BNS V.Martišauskas.
Pasak Ekonomikos komiteto nario Jurgio Razmos, šiuo metu esančią techninių apžiūrų sistemą "sukūrė buvę Susisiekimo ministerijos darbuotojai, savo laiku pasirūpinę monopolinėmis galimybėmis".
Tuo tarpu Susisiekimo viceministro Rimvydo Gradausko teigimu, dabar esanti tvarka yra patogi vartotojams. Pasak viceministro, ją liberalizavus, bus sunku kontroliuoti ir prižiūrėti.
Konkurencijos taryba konstatavo, jog dabartinė transporto priemonių techninės apžiūros sistema riboja konkurenciją, tačiau šį sprendimą Susisiekimo ministerija apskundė teismui.