Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" viešajai įstaigai skyrė 1 mln. litų. Kitais metais ketinama skirti dar pusę milijono siaurojo geležinkelio išlaikymo išlaidoms.
"Lietuvos geležinkelių" direktoriaus įsakymu eismas paskutiniu siaurojo geležinkelio ruožu Panevėžys - Rubikiai buvo nutrauktas kovo pabaigoje. Pastaruoju metu buvo naudojamas tik siaurojo geležinkelio ruožas Panevėžys - Anykščiai, o atkarpoje Anykščiai - Rubikiai eismas buvo apribotas dėl nepatenkinamos pabėgių būklės.
"Lietuvos geležinkeliai" dėl šio ruožo eksploatavimo ir neveikiančių ruožų priežiūros 2000 metais patyrė 1,7 mln. litų nuostolį.
Balandžio pradžioje Seimo ekonomikos komitetas rekomendavo Vyriausybei paskelbti siaurojo geležinkelio kompleksą kultūros paminklu ir numatyti lėšas "siauruko" Panevėžio-Rubikių ruožo priežiūrai 2001-2002 metais.
Kultūros vertybių apsaugos specialistai pripažįsta siaurojo geležinkelio kompleksą kaip "vienintelį bei reikšmingą Lietuvos istorijai išlikusį transporto technikos ir technologijos pavyzdį, liudijantį XIX ir XX amžių sandūros technikos progresą".
"Siaurukas" 1996 buvo įrašytas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą kaip istorinę, techninę, technologinę, architektūrinę, kraštovaizdinę reikšmę turintis statinių kompleksas.
Kompleksas susideda iš 56 dalių: trijų siaurojo geležinkelio ruožų: Panevėžys - Biržai, Joniškėlis - Linkuva, Panevėžys - Rubikiai, stočių su pagalbiniais pastatais, tiltų, viadukų bei inžinerinės paskirties statinių. Visas komplekso ilgis - 179 kilometrai, pirmasis jo ruožas buvo atidarytas dar 1895 metais.
Tai ilgiausiais Europoje išlikęs siaurasis geležinkelis, kurio ilgis yra apie 179 kilometrai. "Siaurukas" pastatytas prieš 100 metų pervežti krovinius. Atstumas tarp "siauruko" bėgių yra 75 centimetrai.