aA
Antrą mėnesį 32 jūrininkai žvejai iš Lietuvos yra įstrigę Rusijos ir Ispanijos firmai "Delmar International S.A" priklausančiame laive "Navigator", stovinčiame Mauritanijoje. Uostamiesčio dienraštis "Klaipėda" rašo gavęs jūrininkų laišką, kuriame šie skundžiasi blogomis gyvenimo sąlygomis laive, vandens ir maisto trūkumu.
Jūrininkų teigimu, pagal kontraktą laivo savininkas turi atsiskaityti su įgula ir išsiųsti ją į namus, tačiau to nedaro. Įgula, rašoma jūrininkų kreipimesi, jaučiasi tarsi įkaitai. Didžiajame žvejybos traleryje šaldytuve "Navigator" yra 47 žmonių įgula. Didžioji dauguma - 32 iš Lietuvos, kiti iš Rusijos, Ukrainos, laivo kapitonas - klaipėdietis Viktoras Safonovas.

Dienraščio teigimu, panašų laišką "Navigator" jūrininkai išsiuntė ir į tarptautinės jūrininkų profsąjungos (ITF) būstinę Londone bei į Lietuvoje esančią ITF atstovybę.

Šiame laiške, kurį pasirašė 39 jūrininkai, teigiama, kad laivas Mauritanijoje įstrigo sugedus pagrindiniam varikliui. Jūrininkai teigia, kad dėl variklio gedimo jie nekalti. Tokią išvadą padariusi laivų serviso firma MAK.

Tačiau laivo savininkas mano, kad pagrindinis variklis sugedo dėl įgulos mechanikų kaltės.

ITF inspektoriams jūrininkai skundėsi, kad laive gyventi sunku, nes jame neveikia oro kondicionavimo sistema, vandens atsargos laive nedidelės, o vandens nudruskinimo, mineralizavimo ir dezinfekavimo sistemos neveikia. Turimas vanduo taupomas, išduodamas tris kartus per dieną kartu su maistu, o drabužiai ir patalynė skalbiami kas 25 paras.

Dėl blogų sąlygų laive prasidėjo žarnyno susirgimai, odos išbėrimai. Laive nėra specialių patalpų sergantiems. Teigiama, jog baigiasi ir pagrindiniai maisto produktai, o laivo savininkas naujų nepristato.

Už avarinį laivo stovėjimo laiką "Navigator" jūrininkams skaičiuojamas 5 JAV dolerių (apie 15 litų) per parą pajus.

ITF inspektorius Lietuvoje Andrejus Černovas dienraščiui sakė, jog jūrininkų padėtį sunkina tai, kad laivas stovi prie Afrikos valstybės krantų, o Mauritanijos Nuadibu uostas garsėja daugybe jame paliktų laivų. A.Černovas teigė, kad ITF biuro Londone atstovai pažadėjo, kad į laivą nusiųs gydytoją, kuris įvertintų jūrininkų sveikatos būklę.

Dienraščio teigimu, iš Lietuvos jūrininkus į "Navigator" reisą surinko Klaipėdoje veikianti jūrininkų įdarbinimo kompanija "Pelorus maritime service", kuriai vadovauja Eugenijus Petrovas. Vienas iš jos savininkų Vladimiras Butkevičius yra ir laivo "Navigator" savininko "Delmar International S.A" atstovas.

Pasak E.Petrovo, jūrininkai iš Klaipėdos į laivą "Navigator" buvo išsiųsti balandžio 4 dieną penkiems mėnesiams su galimybe pratęsti kontraktą dar mėnesį. Kontraktas su jūrininkais baigsis spalio 4 dieną.

Per mėnesį jūrininkai vidutiniškai turėjo uždirbti po 900 JAV dolerių (2700 litų).

Laivo savininko atstovas V.Butkevičius sakė, kad iki pagrindinio laivo veleno gedimo, kurio keitimas kainuotų apie pusę milijono JAV dolerių, laivas žvejojo Mauritanijos zonoje.

V.Butkevičius teigė kalbėjęsis su "Navigator" savininko "Delmar International S.A" firmos direktoriumi, kuris pažadėjo, kad rugsėjo pabaigoje laivas bus tempiamas remontuoti į Ispanijos Las Palmo uostą, iš kur jūrininkai bus išskraidinti į namus. Pertempimas gali trukti apie penkias paras.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.