aA
Susiruošusiems į prekybos centrą ar sporto klubą vertėtų neapsikrauti papildomais nešuliais. Priešingu atveju, palikus juos saugojimo spintelėje ar drabužinėje, yra tikimybė su jais visai atsisveikinti.
Raktas
Raktas
© K.Šatūno nuotr.
Vilnietė Kristina iki šiol su nuoskauda prisimena nemalonų incidentą vieno garsaus prekybos tinklo parduotuvėje. "Eidama apsipirkti prieš tai kitoje parduotuvėje įsigytus džinsus nusprendžiau palikti saugykloje. Užrakinau spintelę, o raktą įsimečiau į rankinę, - prisiminė Kristina. - Per skubėjimą džinsus pamiršau".

Paliktą pirkinį mergina prisiminė tik namuose, kai savo rankinėje išvydo spintelės raktą. Grįžti į parduotuvę nebuvo kada, nes tą pačią dieną mergina išvyko į kelionę.

"Grįžau po savaitės ir nuėjau savo džinsų. Deja, spintelė buvo atrakinta ir tuščia", - sakė Kristina. Parduotuvės ir apsaugos darbuotojai tik purtė galvas, esą nieko nežino. Kristina pasakojo, kad buvo apkaltinta dėl savo neatidumo: "Man pasakė: "ko jūs tikitės po tiek laiko", taip ir išėjau nieko nepešus", - prisiminė mergina.

Pasak "Adversus" kontoros jaunesniojo teisininko Vladimiro Kosatyj, sporto klubų ir prekybos tinklų administracija privalo užtikrinti spintelėse paliktų drabužių saugumą. "Tokia sporto klubų, prekybos centrų, įmonių, įstaigų pareiga - imtis visų nuo saugotojo priklausančių priemonių ir užtikrinti perduotų daiktų išsaugojimą - yra numatyta Civiliniame kodekse. Todėl, jeigu daiktai dingo perdavus juos saugoti anksčiau minėtoms įstaigoms, jų administracija privalo atlyginti jų vertę", - akcentavo teisininkas.

Tiesa, jis pripažino, kad sunkiausia įrodyti padarytos žalos dydį. V.Kosatyj teigimu, žmogus turėtų įrodyti, jog spintelėje ar drabužinėje paliko būtent tokius daiktus. "Tačiau, jei iš drabužinės būtų pavogtas paltas, nukentėjusiajam būtų sunku įrodyti, kad to palto kišenėse buvo daiktų. Ypač, jei patalpoje jis buvo vienas ir jose neįrengtos kameros", - pastebėjo V.Kosatyj.

Prekybos tinklo "Rimi Lietuva" atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė tvirtino, kad daiktams pasidėti skirtos spintelės nėra saugojimo seifai ar kameros, todėl atsakomybės už pradingusius daiktus prieš pirkėjus įmonė nejaučia.

"Tiesioginė prekybos centro veikla susijusi ne su daiktų saugojimu, o su prekių ir produktų pardavinėjimu. Prie spintelių, kuriose žmonės gali palikti daiktus, yra įspėjanti informacija, nepalikti vertingų daiktų. Taip pat informuojame, kad už juos neatsakome bei žalos neatlyginame", - sakė ji.

Į keblią situaciją buvo pakliuvusi viena kauniečių pora. Į prekybos centrą "Mega" užsukę jaunuoliai nenorėjo saugojimo spintelėje palikti turėto nešiojamojo kompiuterio, todėl paprašė jį leisti įsinešti į parduotuvę.

"Tačiau apsaugos darbuotojas pareikalavo kuprinę su joje buvusiu kompiuteriu palikti spintelėje, nors negalėjo garantuoti saugumo", - pasakojo Rasa, kuriai su kompiuteriu rankose beliko laukti savo draugo ne parduotuvėje, bet už jos ribų.

Kaune įsikūrusio prekybos centro "Mega" rinkodaros vadovas Dainius Kalina patvirtino, kad į čia esančias parduotuves neleidžiama įsinešti analogiškų parduodamoms prekėms daiktų. Anot jo, dažniausiai nesusipratimų kyla dėl pačių klientų kaltės.

"Yra buvę, kad apsipirkęs žmogus grįžta prie daiktų saugojimo spintelių ir ten neberanda savo paliktų daiktų. Tačiau vėliau paaiškėja, kad klientas pats per išsiblaškymą paliko spintelę neužrakintą, o tai pastebėję apsaugos darbuotojai buvo paėmę daiktus pasaugoti, kol šis sugrįš", - sakė D.Kalina.

Lietuvos vartotojų instituto prezidentės Zitos Čeponytės teigimu, jei į parduotuves neleidžiama įsinešti didesnių rankinių ar kitų daiktų, turi būti sudarytos sąlygos saugiai juos palikti. Daiktus turėtų saugoti parduotuvių darbuotojai arba turėtų būti įrengtos saugios vietos, kad pirkėjas būtų užtikrintas savo daiktų saugumu.