aA
Ketvirtadienį Vyriausybė Strateginio planavimo komitete pritarė „Europos namų“ vadovaujamo tarptautinio konsorciumo parengtai Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijai, kuria per ketverius metus tikimasi padidinti šalies žinomumą, sustiprinti gyventojų lojalumą, sumažinti emigraciją ir į šalį pritraukti daugiau lankytojų, stiprinti ryšius su išeivija.
Lietuva - ES narė
Lietuva - ES narė
© DELFI
Kaip DELFI informavo Vyriausybės kanclerio pavaduotojas Europos Sąjungos reikalams Darius Žeruolis, posėdyje pritarta pamatinei strategijos idėjai ir pačiai strategijai.

„Pamatinė idėja remiasi mintimi, kad Lietuva yra vieta, kurti ir realizuoti savo idėjas. Esame labai energinga, jauna, daug daranti, mažai šnekanti šalis. Šios šalies esmė yra jos žmonės“, – DELFI sakė „Europos namų“ direktorė Judita Akromienė.

Strategijoje kitais metais siūloma didžiausią dėmesį skirti vidinei komunikacijai Lietuvoje, 2008 metais – dar ir investicijų pritraukimui, nuo 2009 metais siūloma dirbti visomis kryptimis.

Kitiems metams parengtame priemonių plane, kurio biudžetas yra apie 1,5 mln. Lt, numatyta, kad turi būti sukuriama organizacinė struktūra, kuri koordinuotų šalies įvaizdžio kūrimą.

J. Akromienė mano, kad tam vadovauti turėtų Vyriausybės kanceliarija, kuri vėliau samdytų komunikacijos specialistus ar kurtų atskirą instituciją.

Jos teigimu, Lietuvos įvaizdžio formavimui pagal nepatvirtintą metodiką yra išleidžiama nemažai pinigų, pavyzdžiui, pernai tam skirta per 30 mln. Lt.

„Visų pirma mes siūlome komunikaciją viduje – keisti pačių lietuvių požiūrį į save ir savo šalį, nes tyrimai parodė, kad lietuvių požiūris į savo šalį ir įvairius gyvenimo aspektus yra daug blogesnis nei užsienio šalyse nepaisant to, kad jie labai didžiuojasi būdami lietuviais“, – sakė ji.

„Vienas iš ekspertų yra pasakęs, kad mes patys nesame įsisąmoninę savo šiuolaikinės tapatybės, mes gyvename praeitimi“, – priduria ji.

Taip pat siūloma išnaudoti viešąją diplomatiją – rengti įvairius kultūros, sporto renginius – tai jau iš esmės vyksta dabar.

Jos teigimu, metų priemonių plane numatyta Lietuvos įvaizdžio knygos išleidimas, prekės ženklo sukūrimas taip pat numatoma parengti duomenų bazę, į kurią būtų įtraukiami Lietuvos žmonių pasiekimai.

J. Akromienė sako, kad pirmiausiai Lietuvai reikia atkreipti į save dėmesį užsienyje, o tada jau formuoti šalies įvaizdį.

„Europos namams“ atlikus tyrimą visoje Europos Sąjungoje, Baltarusijoje ir Rusijos Kaliningrado srityje – paaiškėjo, kad 42 proc. apklaustųjų apskritai nežino Lietuvos. Jos teigimu, Vakarų Europoje iki 70 proc. apklaustųjų negirdėjo Lietuvos.

Vertinant Lietuvą skalėje nuo -100 iki +100 dabartinis Lietuvos indeksas yra +16, po ketverių metų, tikimasi, jis bus bent dešimt taškų didesnis.

J. Akromienė sako, kad įgyvendinant įvaizdžio strategiją labiausiai bus orientuojamasi į Lietuvos kaimynus, Kaukazo šalis, Skandinaviją, Europos Sąjungos senbuves.

Kaip DELFI jau rašė, Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos projekto kaina yra maždaug 800 tūkst. Lt.

„Europos namų“ vadovaujamą tarptautinį konsorciumą sudaro Didžiosios Britanijos „Chime Communications“ bei Lietuvos tyrimų centras „Vilmorus“. Konkursą laimėjęs projektas vadinasi, „Vivat, Lietuva!”.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.