Kelių statybos žinovai pamąstymams pažėrė įvairiausių užuominų, kas galėjo būti surašyta pažymoje, skirtoje šalies vadovybei. Viena vertus, kaip pas mus vyksta viešieji konkursai – vieša paslaptis.
Neretu atveju konkurso laimėtojai, atsidėkodami organizatoriams už “laimėjimą” atsidėkoja 5-10 proc. nuo sąmatos vertės.
Taigi, vargu ar beveik dešimtmetį dirbęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovu G.Striaukas buvo toks aklas, kad nieko nežinotų apie užkulisinius konkursus.
Jei jis išties nieko nežino, vadinasi, nekontroliavo savo valdinių, taigi, tokiam žmogui būtų sudėtinga suvaldyti oro, jūrų, geležinkelių vežėjus.
Kitas momentas, galėjęs atsispindėti pažymoje – darbų atlikimo skaidrumas. Pasirodo, neužpylus tik pusės centimetro žvyro vieno kilometro ilgio, 12 metrų pločio kelio atkarpoje, “į šoną eina” daugiau kaip milijonas litų. Vakarų valstybėse kelininkai kas mėnesį turi atsiskaityti bent trims auditorių komisijoms. Kontrolieriai su specialiais matuokliais milimetrų tikslumu nustato, ar yra ant kelių supilta tiek žvyro, asfaltbetonio, skaldos, kiek reikalinga. Girdi, “per kelius lengviausia išplauti pinigus” - tai sunkiausiai matoma.
Idomu ir tai, kad G.Striaukas, kaip ir jo patronas premjeras Rolandas Paksas, yra telšiškis, tiesa, būsimasis susisiekimo ministras ketvertu metų jaunesnis už Vyriausybės galvą. Maždaug prieš metus tapęs liberalu G.Striaukas yra laikomas “R.Pakso komandos” žmogumi.
Tai komentuoja:
Valentinas Junokas Specialiųjų tyrimų tarnybos vadovas
Gintaras Steponavičius Seimo pirmininko pavaduotojas, liberalas
Darius Kuolys Prezidento patarėjas