×

Kokią arbatą geriausia gerti vaikams?

25. kovo 2016
Shutterstock nuotr.

Paprastai vaikams patariama duoti gerti vandens. Tačiau ne visada lengva jo įsiūlyti, o mažyliui sušalus net ir nesinori duoti. Geriausia tuomet – skani ir šilta arbata.

Vis dėlto, prieš siūlant arbatos, reiktų žinoti, kokia tinkama, o kuri gali net pakenkti.

Tėvų mėgstama juodoji ar žalioji arbata vaikams greičiausiai nepatiks dėl stipraus ir aitraus skonio. Be to, šiose arbatose yra kofeino, kuris gali stimuliuoti, todėl mažyliams gerti nerekomenduojama, o kiek vyresniems vaikams geriau nesiūlyti prieš miegą.

Taip pat kasdien nepatariama ruošti įvairių vaistažolių arbatų. Jos labiau tinka vaikučiui suslogavus ar skaudant pilvuką. Be to, gydytojai pataria nepamiršti, kad vaistažolių arbatos gali veikti kaip vaistai ir jų mažiems vaikams negalima gerti puodeliais. Pakanka trijų ar keturių šaukštelių mažiems vaikams, vyresniems jau galima daugiau.

Tinkamiausia arbata kiekvienai dienai – vaikiška, vaisinė ir raudonoji. Vaikiškos arbatos būna silpnesnės nei įprastos, neturi kofeino, o vaisinės ir raudonoji – itin švelnaus ir malonaus skonio. Tokią kvapnią ir skanią arbatą bus lengva įsiūlyti ne tik vaikučiui sušalus, bet ir karščiuojant, kai būtina gerti kuo daugiau skysčių. O vasarą pakaks arbatą atvėsinti, įmesti šviežių uogų ir pasiūlyti vietoj vaisvandenių ar sulčių, kuriose yra daug cukraus.

Kokią arbatą geriausia gerti vaikams?
© Shutterstock nuotr.

Arbata tinka ir imuniteto stiprinimui

Renkantis arbatą, reiktų atkreipti dėmesį į sudedamąsias dalis, kad būtų ne tik skani, bet ir naudinga. Vaikiška arbata turi būti ne tik kuo natūralesnė, bet ir be sintetinių skonio stipriklių. Tinkama jos sudėtis gali net sustiprinti imunitetą.

Pavyzdžiui, vaikams svarbu kasdien gauti pakankamai natūralaus vitamino C. Puikus jo šaltinis – erškėtrožių vaisiai, šaltalankio uogos, kinrožių žiedai. Be to, jie arbatai suteikia skanų kvapą ir gražią spalvą.

Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar yra raudonosios arbatos. Joje ne tik gausu vitamino C, bet yra nemažai įvairių žmogaus organizmui reikalingų mineralinių medžiagų - geležies, kalio, kalcio, fluoro, magnio, cinko.

Arbatos nereikės nė saldinti, jei sudėtyje yra vanilės ar saldymedžio, nes kvepės itin gardžiai ir atrodys saldi savaime. Be to, saldymedis visai neseniai imtas vertinti taip pat gerai, kaip ženšenis. Tiesa, sergantiems hipertenzija arbatos su saldymedžiu reiktų gerti rečiau ir mažiau.

Džiovinti vaisiai ir uogos arbatai suteiks ne tik saldumo, kvapnumo, bet ir naudingų vitaminų. Tai itin svarbu šaltuoju metų laiku, kai nėra pakankamai šviežių uogų ar vaisių, tinkamų mažyliams.

Atidžiau arbatos sudedamąsias dalis verta patyrinėti, jei mažylis yra alergiškas. Medetkų žiedai, čiobreliai, mėtos ar apelsinų gabaliukai gali sukelti nestiprią alerginę reakciją.

Kokią arbatą geriausia gerti vaikams?
© Shutterstock nuotr.

Kaip tinkamai paruošti arbatą

Kuo mažesnis vaikutis, tuo jo arbata puodelyje turėtų būti silpnesnė. Kūdikiams patariama ruošti itin silpną arbatą – pusę šaukštelio arbatžolių užplikyti stikline karšto vandens. Vyresniems vaikams jau galima stikline karšto vandens užplikyti visą arbatinį šaukštelį.

Jei arbata supakuota pakeliuose, stiprumą galima reguliuoti trumpiau laikant užpylus karštu vandeniu. Pavyzdžiui, visai mažiems vaikams vieną pakelį užpylus stikline karšto vandens pakaks palaikyti vos pusę minutės, vyresniems jau galima laikyti minutę-dvi. Po penkių minučių – tiek, kiek paprastai siūloma laikyti užpiltą pakelį, arbata gausis per stipri mažiems vaikams.

Kad vitaminai nežūtų, geriausia arbatą užpilti ne verdančiu vandeniu, bet apie 70-80 laipsnių karštumo. Tinkama temperatūra itin svarbi, jei arbatą žadate saldinti medumi. Jį dėkite arbatai gerokai pravėsus. Gerosios medaus savybės prapuola, jei vanduo karštesnis nei 40 laipsnių.

Geriausia, arbatos iš vis nesaldinti ne tik cukrumi, bet ir medumi. Jei mažyliui skauda gerklę, geriau duokite sučiulpti vieno medaus, o vaisinė arbata ir taip paprastai būna skani be papildomų saldiklių.