Aš jau ne kartą viešai sakiau, kad turiu įtarimų, jog sociologiniai reitingai gali būti net ir perkami. Konkrečiau kalbėti, kad, tarkime, reitingai klastojami dėl pinigų, negaliu, nes neturiu įrodymų.
Vis dėlto, kai pamatai, kad Centro sąjunga, kuriai viena kampanija prognozavo kone 9 proc. balsų, nesurinko nė 3 proc., kyla įvairių minčių. Tokias prielaidas darai ypač, kai pamatai, kad vienos ir kitos kampanijos duomenys skiriasi kardinaliai.
Be to, Lietuvoje greičiausiai dar nėra tobulos sociologinių apklausų sistemos. Juk, tarkime, senas demokratines tradicijas turinčių šalių sociologai gana tiksliai nuspėja rinkimų rezultatus.
Galbūt šitaip atsitinka ir dėl to, kad lietuviai baikštūs, nenuoširdūs išsakydami ką galvoja. Žmonės dažnai viena galvoja, kita sako, o trečia daro. Matyt, tai jau mūsų, lietuvių būdo bruožas dėl ko taip stipriai ir klysta sociologai.
Mieli skaitytojai, “Rinkimai 2000” – bendras DELFI ir žurnalo “Veidas” projektas. “Veidas” specialiai DELFI kasdien pateikia politikų bei ekspertų nuomones aktualiomis temomis. Kviečiame Jus įvertinti šias nuomones – savo vertinimus galite palikti komentarų sekcijoje.
Sociologai įtariami parsidavimu
Tai komentuoja:
Vladas Gaidys Visuomenės nuomonės tyrimų centro "Vilmorous" direktorius
Regimantas Čiupaila Centro sąjungos narys
Saulius Kubiliūnas Tėvynės Sąjungos (Lietuvos konservatorių) atstovas
Vytenis Andriukaitis Socialdemokratų partijos pirmininkas