Pareiškėjas Konstituciniam Teismui nurodė, jog įstatyme numatytas baigtinis sąrašas laikotarpių, buvusių iki įstatymo įsigaliojimo, kurie prilyginami tarnybos laikui pensijai skirti asmenims, priimtiems tarnauti Lietuvos vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos bei prokuratūros pareigūnais ir kariais.
Pareiškėjo nuomone, įstatyme Vyriausybei nėra suteikta teisė įskaityti į pareigūnų tarnybos laiką įstatyme nenumatytus laikotarpius, todėl Vyriausybė galėjo viršyti Konstitucijoje numatytus įgaliojimus.
Vyriausybės patvirtintuose Vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos bei prokuratūros sistemų pareigūnų ir karių valstybinių pensijų skyrimo bei mokėjimo nuostatuose numatyta, kad nenurodytais šiuose nuostatuose atvejais tarnybos laiką pareigūnų ir karių valstybinei pensijai skirti Vidaus reikalų ministerijos, valstybės saugumo departamento, Krašto apsaugos ministerijos bei generalinės prokuratūros teikimais nustato Vyriausybė.
Konstitucijoje numatoma, kad Vyriausybė tvarko krašto reikalus, saugo Lietuvos Respublikos teritorijos neliečiamybę, garantuoja valstybės saugumą ir viešąją tvarką, vykdo įstatymus ir Seimo nutarimus dėl įstatymų įgyvendinimo, taip pat Prezidento dekretus, koordinuoja ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų veiklą ir kita.
Konstitucinio Teismo posėdyje dalyvavęs Vyriausybės Teisės ir teisėtvarkos departamento patarėjas Rytis Paukštė teigė, jog Vyriausybės nutarime prieštaravimo Konstitucijai neįžvelgia.