aA
Mokslo ir švietimo ministras Algirdas Monkevičius šalies aukštosioms mokykloms siūlo priimant stojančiuosius atsižvelgti tik į vieną valstybinio lietuvių kalbos egzamino dalį - testą.
Abiturientai, išlaikę šią egzamino dalį, bet neišlaikę teksto interpretacijos, turėtų pirmenybę prieš mokyklinį lietuvių kalbos egzaminą laikiusius moksleivius.

Tai ministras pareiškė penktadienį vykusioje spaudos konferencijoje, kurioje buvo apibendrinti brandos egzaminų rezultatai.

Pasak E.Monkevičiaus, šį pasiūlymą jau priėmė Vilniaus ir Šiaulių universitetai. Kitų aukštųjų mokyklų komisijos pasiūlymą dar svarsto.

Žinia apie tai, kad 16,5 proc. abiturientų neišlaikė valstybinio lietuvių kalbos egzamino, sukėlė visuomenėje karštas diskusijas.

E.Monkevičius nurodė pora priežasčių, dėl kurių abiturientai lietuvių kalbos egzaminą išlaikė prasčiau nei tikėtasi. Pagrindinės jų - savo galimybių pervertinimas bei sudėtingas testo ir teksto interpretacijos bendras įvertinimas.

"Tokių rezultatų priežasčių reikėtų ieškoti ne egzaminų centre, o mokymosi procese, kadangi užduotys buvo ruošiamos pagal mokyklų programas", - teigė Nacionalinio egzaminų centro direktorius Algirdas Zabulionis. Jo nuomone, vertinant šį egzaminą kaip stojamąjį, 16,5 proc. neišlaikiusiųjų yra nedidelis skaičius.

Kitais metais šios valstybinio lietuvių kalbos egzamino dalys bus atskirtos ir abiturientas turės galimybę pasirinkti. Teksto interpretaciją galės rinktis tie, kurie stos į humanitarines specialybes.

Vėliausiai iki birželio 30-sios dienos abiturientai, pateikę apeliaciją, gali tikėtis pakeisto įvertinimo.

Pasak A.Zabulionio, mažiausiai apeliacijų buvo pateikta po fizikos (6), chemijos (12) ir biologijos (25) egzaminų, daugiausiai - po lietuvių kalbos nelietuvių mokyklose (95), istorijos (100), matematikos (241) ir lietuvių kalbos (1509).

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.