aA
Vakar apie šimtas politikų, verslininkų ir visuomenės veikėjų oficialiai atidarė rekonstruotą H. ir O.Minkovskių gatvę. Šiai ceremonijai buvo paskirta ketvirtis valandos. Gerokai ilgiau šventė užtruko miesto Rotušėje.
Arvydas Garbaravičius
Arvydas Garbaravičius
© ELTA
Projekto dalis

H. ir O.Minkovskių gatvės atidaryme dalyvavo iš esmės visa Kauno miesto ir apskrities politinė grietinėlė. Iš sostinės atvyko premjero Algirdo Brazausko patarėjas Algirdas Vapšys.

Anot Kauno miesto ūkio departamento Statybos skyriaus vedėjo Vigimanto Abramavičiaus, H. ir O.Minkovskių gatvės rekonstrukcijos darbai, įskaitant ir sankirtos su Veiverių gatve įrengimą, kainavo 7,7 mln. litų. Pirmą kartą rekonstrukcija vyko be nesklandumų dėl žemės, nes ji iš savininkų Vyriausybės lėšomis buvo išpirkta iš anksto.

V.Abramavičius sakė, kad baigus rekonstruoti vieną svarbiausių transporto arterijų, kuria bus nukreiptas eismas nuo ketinamo uždaryti Aleksoto tilto, jis gali su palengvėjimu atsikvėpti. Rekonstrukcijos darbus mažiau negu per mėnesį atliko “Kauno tiltai”. Po žeme buvo iš naujo nutiestos vandentiekio ir dujotiekio magistralės.

Lygiai tokie pat parengiamieji rekonstrukcijos darbai vyksta 2,5 km ilgio J.Bakanausko gatvėje. Šios gatvės atkarpa nuo Vilties iki Veiverių gatvių sankryžų jau uždaryta, o pačioje gatvėje jau ribojamas transporto eismas. J.Bakanausko gatvei sutvarkyti prireiks daugiau negu 10,7 mln. litų. Apie 1,2 mln. litų reikės skirti žemei iš savininkų išpirkti.

H. ir O.Minkovskių bei J.Bakanausko gatvių transporto mazgas turėtų sujungti vakarinį Kauno apvažiavimą, M.K.Čiurlionio tiltą, pagerins susisiekimą su pramoniniais mikrorajonais.

Suteikė garantiją

AB “Kauno tiltai” vadovas Algimantas Karkauskas sakė, kad H. ir O.Minkovskių gatvė “turėtų atlaikyti apie 50 metų”. V.Abramavičius patikino, kad taip ir bus, jeigu neįvyks kokia nors didelė vandentiekio ar dujotiekio avarija.

“Kauno tiltai” laimėjo konkursą ir J.Bakanausko gatvei rekonstruoti. Mero A.Garbaravičiaus teigimu, miestas žengė nedidelį žingsnį, kurdamas naują Aleksoto transporto sistemą. Kauną jis vadino sparčiai augančiu miestu.

A.Garbaravičius patvirtino, kad ateityje planuojama remontui uždaryti Aleksoto tiltą. Paklaustas, kada tai ketinama padaryti, V.Abramavičius sakė, kad “po Naujųjų metų”. Tačiau ne toks optimistiškas buvo premjero patarėjas A.Vapšys. Jo nuomone, tai įvyks, geriausiu atveju, 2004-ųjų pavasario pabaigoje.

Pirmoji gatvę “pakrikštijo” moteris

Naująją transporto arteriją palaimino klebonas. Anot Eismo priežiūros tarnybos vadovo Algimanto Judicko, pirmasis eismo įvykis rekonstruotoje H. ir O.Minkovskių gatvėje užfiksuotas gerokai anksčiau, negu atidarant M.K.Čiurlionio tiltą su prietilčiais.

Atidarant tiltą dalyvavo premjeras Algirdas Brazauskas, o šiam vos išvykus, jau po valandos įvyko pirmoji avarija. Tačiau H. ir O.Minkovskių gatvėje pirmasis incidentas įvyko prieš dvi savaites, kai plento pakraščiuose dar nebuvo sumontuota apsauginė sienelė. Prie pat Veiverių ir H. ir O.Minkovskių sankryžos ant nedidelio skardžio pakibo moters vairuotas automobilis.

Gandai pildosi?

Kalbėjusieji pabrėžė, kad H. ir O.Minkovskių gatvės rekonstrukcija yra svarbi ir čia įsikūrusiems verslininkams. Tarp jų yra ir “Kauno grūdų” įmonės vadovas Tautvydas Barštys. “Kauno dienai” per atidarymą jis pareiškė, kad “gandai pildosi”. Paprašytas patikslinti, ką šiais žodžiais norėjo pasakyti, T.Barštys atsakė, jog “Renata Smailytė su Virgaudu Puodžiuku nutiesė kelią “Kauno grūdams”.

V.Puodžiukas yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas. Laikinosios Seimo komisijos, kuriai vadovavo Aloyzas Sakalas, nuomone, T.Barštys yra tarp tų Prezidento Rolando Pakso aplinkos žmonių, kurie galėjo daryti įtaką šalies vadovui siekiant nušalinti policijos generalinį komisarą. T.Barštys taip pat yra ir Kauno miesto tarybos narys.

Po oficialios dalies politinė grietinėlė buvo pakviesta sėsti į automobilius ir išbandyti H. ir O.Minkovskių gatvę. Automobiliai vienas po kito suko į miesto Rotušę. Čia sėkmingo projekto paminėjimas užtruko tris valandas.