aA
Kauno miesto meras Arvydas Garbaravičius džiaugiasi, kad Didžiosios Britanijos dienraščio "The Times" atstovai, paėmę interviu iš premjero Algirdo Brazausko bei Vilniaus mero Artūro Zuoko, neaplenkė ir Kauno. Laikinoji sostinė neatsispyrė britų siūlymui už šimtatūkstantinę sumą reklamuotis jų leidinyje.
Kaunas
Kaunas
© ELTA
Rudenį Didžiosios Britanijos dienraščio "The Times" skaitytojai su laikraščiu gaus papildomą leidinį "Pakeliui į Europos glėbį". Šis priedas skirtas dešimčiai naujų būsimų Europos Sąjungos (ES) valstybių pristatyti. Jį "The Times" kuria drauge su leidinio tarptautiniu partneriu "Pioneer News". Laikraščio priedo išlaidas turi padengti pačios aprašomos valstybės. Interviu iš lietuvių politikų ėmę britų žurnalistai Henrietta Andrews ir Zachary Gropperis siūlė jiems reklamuotis šiame priede.

Mokės kauniečiai

Kauno miesto taryba jau pritarė, kad savivaldybės įmonė "Kauno vandenys" reklamuotųsi britų leidinyje, šalia informacijos apie Kauną. Miesto mero Arvydo Garbaravičiaus teigimu, taryba apsisprendė reklamuoti "Kauno vandenis", nes ši bendrovė pripažinta geriausia posovietine įmone.

"Kauną mažai kas žino, Europos žemėlapiuose jis retai būna pažymėtas, todėl reklamuotis būtina", - sakė Garbaravičius. Pasak mero, tai būdas pritraukti investicijas.

Trečdalio leidinio puslapio reklama, pasak mero, kainuos apie 100 tūkstančių litų. Šią sumą sumokės pati įmonė, kadangi savivaldybė negali to teisiškai padaryti.

Už įmonę nusprendė valdžia

Savivaldybės įmonės "Kauno vandenys" generalinis direktorius Vilius Burokas pripažino, kad "The Times" numatomi skirti 100 tūkstančių litų yra didžiausia pinigų suma, kuri kada nors buvo skirta vienai reklamai. Pasak Buroko, sprendimą reklamuotis "The Times" priėmė bendrovės valdyba, tam pritarė ir Kauno miesto taryba.

Burokas negalėjo paaiškinti, kodėl reklamai pasirinktas būtent britų laikraštis. Direktorius sakė tikįs, kad reklama atsipirks, nes "Kauno vandenų" planuose - dar maždaug 200 milijonų litų investicijų.

Vyriausybė svarsto

Lankydamiesi Vyriausybėje, "The Times" žurnalistai taip pat primygtinai siūlė reklamuotis. Pasak premjero atstovės spaudai Nemiros Pumprickaitės, užsienio žurnalistai visada būna perspėjami, kad už straipsnius Vyriausybė pinigų nemoka. Tada, pasak Pumprickaitės, britai ragino reklamuoti įmones.

Kaip LŽ sakė premjero patarėjas Vilius Kavaliauskas, "The Times" pateiktas komercinis pasiūlymas dar nėra atmestas. Jo teigimu, atsižvelgiant į tai, kad šis laikraštis skaitomas tik vienoje valstybėje, sumos yra nemažos. Kavaliausko nuomone, reklamuotis kituose užsienio leidiniuose yra "vertingiau".

Premjero patarėjas nekomentavo, kiek pinigų britai užsiprašė už reklamą. Pasak Kavaliausko, "The Times" komerciniai pasiūlymai neįkandami ir kaimynams latviams - jie atsisakė reklamos "The Times" priede.

Vilnius "apsišarvavęs"

Vilniaus mero patarėja Rasa Razgaitienė tvirtino, kad mero interviu prašantiems užsienio žurnalistams iškeliama sąlyga - jokių diskusijų apie leidinio finansavimą. Todėl pabendravę su Artūru Zuoku, "The Times" atstovai reklamuotis nepiršo.

Razgaitienės teigimu, pasitaiko, kad prisistatę didžiųjų dienraščių žurnalistais, interviu imantys asmenys nėra tiesioginiai tų laikraščių darbuotojai, jie dažniausiai patys turi susirasti rėmėjus.