aA
Lietuva ir Lenkija per artimiausius penkerius metus modernizuos abi šalis jungiančią automobilių magistralę ir spartins geležinkelio bei elektros tilto projektus. Tai sakoma deklaracijoje, kurią penktadienio vakarą priėmė Varšuvoje posėdžiavę Lietuvos ir Lenkijos seimų narių asamblėjos delegatai.
Executive handshake
Nors dešimtoji, jubiliejinė asamblėjos sesija buvo planuota dviem dienoms, abiejų šalių parlamentarų delegacijos sesijos darbotvarkę įveikė pirma laiko, per dieną.

Sesijoje priimta deklaracija dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo plėtros ūkio ir transporto srityse turėtų tapti abiejų šalių atitinkamų žinybų veiklos planu.

Deklaracijoje numatyta 2006-2007 metais užbaigti automagistralės "Via Baltica", jungiančios Lenkiją ir Baltijos šalis, modernizavimą.

Šios magistralės maždaug 400 kilometrų ilgio ruože Lenkijoje ir Lietuvoje nuolat gerinama ir platinama kelio danga, tačiau magistralė vis dar nepajėgi praleisti milžiniško krovininių ir keleivinių automobilių srauto.

Taip pat parlamentarai siūlo paspartinti geležinkelio linijos "Rail Baltica" modernizavimo projektavimo darbus, kad nuo 2005 metų investicijoms į šį projektą būtų galima išnaudoti Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšas. Lenkija ir Lietuva planuoja 2004 metais tapti visavertėmis ES narėmis.

Deklaracijoje pabrėžiama, jog būtina įgyvendinti elektroenergetikos sistemų sujungimo - aukštos įtampos elektros tilto tiesimo projektą.

Sesijoje buvo diskutuojama apie Lietuvos ir Lenkijos sienos perėjų pralaidumo gerinimą. Pasiūlyta praplėsti Lazdijų-Aradninkų pasienio kontrolės punktą ir leisti važiuoti per jį aplinkos neteršiantiems sunkvežimiams su "Euro-2" ir "Euro-3" tipų varikliais bei automobiliams, kurių bendrasis svoris neviršija 7,5 tonos. Lenkijos valdžia, motyvuodama aplinkosaugos reikalavimais, iki šiol atmesdavo šį Lietuvos pasiūlymą.

Kaip žinoma, šią savaitę, siekiant sumažinti transporto grūstis kitoje perėjoje - Kalvarijos-Budzisko pasienio kontrolės punkte, leista per Lazdijų-Aradninkų postą važiuoti sunkvežimiams be krovinio.

Parlamentarai pasiūlė paspartinti darbus, skirtus keleiviniam susisiekimui geležinkeliu maršrutu Vilnius - Varšuva per Mockavą, panaudojant aširačio keitimo įrenginį "SUW 2000", kuris keistų traukinių vagonų ratus nuo platesnių vėžių, naudojamų Lietuvoje, į Lenkijoje naudojamą europinį standartą. Manoma, kad traukinys atstumą tarp abiejų sostinių galėtų įveikti per 6 valandas.

Parlamentarai išreiškė viltį, kad ateinančiais metais Baltijos jūra bus atidaryta keltų linija Klaipėda - Svinouiscė - Šcecinas.

Asamblėja taip pat priėmė nutarimą dėl jungimosi į NATO, kuriame pabrėžiama, jog "Lietuva į NATO buvo pakviesta nuoseklios Lenkijos paramos dėka", o šis faktas "prisidės prie tolesnio abiejų šalių strateginės partnerystės stiprinimo".

Taip pat nutarime su pasveikinti Lenkijos Seimo ir Senato ketinimai vieniems pirmųjų tarp NATO šalių parlamentų ratifikuoti Lietuvos prisijungimo prie Aljanso protokolą.

NATO narė Lenkija yra viena aktyviausių Lietuvos rėmėjų kelyje į Aljansą ir yra laikoma strategine partnere.

Kita Lietuvos ir Lenkijos seimų narių asamblėjos sesija po pusmečio įvyks Vilniuje.

1997 metais įkurtos Lietuvos ir Lenkijos seimų narių asamblėjos sesijos rengiamos dukart per metus.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.