aA
Lietuvos civilinės aviacijos direkcijos (LCAD) vadovybė ir Rusijos bendrovės "Aeroflot" atstovas nesureikšmina ketvirtadienio vakarą Vilniaus oro uoste įvykusio incidento, kai dėl klaidingo aliarmo buvo priverstas sugrįžti ir nutūpti "Aeroflot" lėktuvas.
"Aeroflot" lėktuvas
Kaip BNS penktadienį sakė LCAD laikinasis vadovas Algimantas Raščius, jis netraktuojąs šio įvykio kaip incidento, kurį turi tirti valstybinė institucija, nes reali grėsmė orlaiviui ir jo keleiviams nebuvo kilusi.

Pasak A. Raščiaus, preliminari incidento priežastis - neteisingai suveikęs lėktuvo važiuoklės signalizacijos daviklis.

Bendrovės "Aeroflot" lėktuvui "Tu-134", kuriame buvo 37 keleiviai ir 9 įgulos nariai, ketvirtadienio vakarą pakilus iš Vilniaus oro uosto reisu į Maskvą, įspėjamasis daviklis parodė, kad nesusiskleidė orlaivio kairioji važiuoklė.

Lėktuvo pilotams nusprendus grįžti į Vilnių, oro uosto tarnybos pasirengė avariniam nusileidimui, tačiau atsargumo priemonių neprireikė - lėktuvas saugiai nutūpė.

Kaip BNS sakė oro susisiekimo bendrovės "Aeroflot" atstovybės Vilniuje vadovas Vladimiras Fominas, pilotai, pasukdami lėktuvą atgal į išvykimo punktą, vadovavosi skrydžių eksploatavimo instrukcijomis.

Oro uoste specialistams patikrinus orlaivio techninę būklę, skrydžio saugumui keliančių grėsmę defektų nerasta, ir, pasitarus su "Aerofloto" inžineriniu centru Maskvoje, nuspręsta, kad lėktuvas gali tęsti skrydį.

V. Fomino teigimu, antrąkart pakilus lėktuvui, važiuoklė atsargumo sumetimais nebuvo suskleidžiama. "Tu-134" sėkmingai pasiekė Maskvos Šeremetjevo-1 oro uostą.

Pasak V. Fomino, incidento techninė priežastis bus nustatyta Maskvoje.

"Noriu pabrėžti, kad "Aeroflot" niekada neleistų skristi lėktuvui, jeigu būtų nors šimtoji procento rizikos keleiviams dalis", BNS sakė V. Fominas.

Septintajame dešimtmetyje sukurtas reaktyvinis orlaivis "Tu-134" buvo laikomas sovietinio civilinio oro laivyno "darbiniu arkliuku". Šio modelio lėktuvais beveik tris dešimtmečius keleiviai skraidinami vidutiniais nuotoliais.

Buvusios sovietinės milžinės "Aeroflot" tarptautinių skrydžių padalinio bazėje susikūrusios akcinės bendrovės "Aeroflot" 51 proc. akcijų priklauso Rusijos valstybei.

Šiuo metu bendrovė turi daugiau kaip 120 lėktuvų - nuo moderniausių "Boeing 777" iki "senukų" "Tupolevų".

"Aerofloto" "Tu-134" skraido iš Maskvos į Vilnių, Kijevą bei Rusijos vidaus reisais.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.